مروری بر زندگینامه شهید «سعید شبان»

«سعید شبان گورچین قلعه» در دوم فروردین ۱۳۶۵ در شهرستان ارومیه به دنیا آمد و در یکم شهریور ۱۳۹۳ در دفاع از حرمین و جنگ با تکفیری‌های داعش در اربیل عراق شهر باقرسه به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۴۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۴ - 30August 2022

مروری بر زندگینامه شهید «سعید شبان» /با سلام/عکس عوض شود// عکس کشیده شده است// لید و و  ورودی متن، طبق تنظیم اخبار زندگینامه انجام شود//

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «سعید شبان گورچین قلعه» فرزند قربانعلی در تاریخ دوم فروردین ۱۳۶۵ در شهرستان ارومیه در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود.

او تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. وی بعد از گرفتن مدرک تحصیلی خود، در سال ۱۳۸۷ به استخدام سپاه ارومیه درآمد، سپس ادامه تحصیل داده و در سال ۱۳۸۶ مدرک فوق دیپلم را از دانشگاه مدیریت صنعتی ارومیه کسب کرد. او در سال ۱۳۸۹ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک فرزند دختر بود.

سعید شبان یکی ورزشکاران با اخلاق ارومیه بود. او در سنین نوجوانی با انتخاب رشته فوتبال این رشته را به صورت حرفه‌ای ادامه داد و وارد دنیای ورزش شد.

شهید در اکثر مناطق عملیاتی و مرزی و برون مرزی حضور فعال داشت و یک ماه آخر عمر باعزت خود را وقف دفاع از حرم حضرت زینب (س) کرد.

وی سرانجام در یکم شهریور ماه سال ۱۳۹۳ در دفاع از حرمین و جنگ با تکفیری‌های داعش در اربیل عراق شهر باقرسه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار