پرواز گسترده آرش در منطقه رزمایش/ انهدام رادار دشمن توسط پهپاد امید

در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش، عملیات انهدام اهداف راداری با به‌کارگیری پهپاد‌های ویژه ضد تشعشع با موفقیت تمرین شد.
کد خبر: ۵۴۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ - 25August 2022

پرواز گسترده آرش در منطقه رزمایش/ انهدام رادار دشمن توسط پهپاد امید

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در ادامه اجرای مراحل اصلی و عملیاتی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات انهدام هدف راداری در منطقه عمومی رزمایش با بهره‌گیری از هوش مصنوعی با موفقیت اجرا شد.

امیر دریادار «سید محمود موسوی» سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش اظهار داشت: در این مرحله از رزمایش، پهپاد ابابیل ۴ با شناسایی هدف راداری، اطلاعات مربوطه را در بستر‌های ارتباطی به پهپاد ضدتشعشع امید ارسال کرد و این هدف با موفقیت توسط پهپاد امید مورد اصابت قرار گرفت.

دریادار موسوی با تاکید بر اینکه در این رزمایش، از پهپاد‌های انهدامی آرش استفاده ویژه‌ای شده و این پهپاد‌ها اهداف دریایی و زمینی خود را به صورت گسترده و با موفقیت منهدم کردند، افزود: امروز پهپاد‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران که با تکیه بر دانش نیرو‌های متخصص و جوان کشور طراحی و ساخته شده است، با استفاده از تسلیحات بومی و ایرانی و در راستای راهبرد «یک تیر - یک هدف» به صورت نقطه‌زنی اهداف خود را منهدم می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرواز انبوه این تعداد پهپاد از پایگاه‌های مختلف زمینی، زیرزمینی و دریایی و اجرای عملیات در این حجم تا کنون سابقه نداشته است، گفت: قابلیت پرواز جمع با استفاده از هوش مصنوعی از جمله اقدامات نوآورانه در حوزه پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که قابلیت‌های عملیاتی و تاکتیکی منحصربه‌فردی را به ویژه در حوزه اجرای ماموریت‌های انهدامی به ارمغان آورده و این دستاورد‌ها مرهون تلاش دانشمندان و متخصصان جوان کشور است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار