مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار کرد:

فرهنگ غدیر عامل رفع مشکلات و ناهنجاری های جامعه بشری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران فرهنگ غدیر را عامل رفع همه مشکلات و ناهنجاری های جامعه بشری دانست و گفت: اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.
کد خبر: ۵۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ - 04October 2015

فرهنگ غدیر عامل رفع مشکلات و ناهنجاری های جامعه بشری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری،در پیام حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران که به مناسبت عید غدیر صادر کرد،آمده است: اﻣﺮوز هﻤﻪ ﺗﻼش دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم ﺧﺪﺷﻪ دار ﮐﺮدن اﯾﻦ ﻓﺮهﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و عید غدیر و تسلیت به خانواده های داغدیده در پی حادثه منا ، افزود : به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز غدیر در عرصه جهانی نیز در حال نهادینه شدن است و باید از ظرفیت های موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ غدیر در آن سوی مرزهای جغرافیایی بهره گیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران فرهنگ غدیر را عامل رفع همه مشکلات و ناهنجاری های جامعه بشری دانست و بیان کرد : اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

وی با تأکید بر این که امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم ، افزود : دشمنان اسلام تلاش می کنند با سوء استفاده از برخی مسائل، زمینه جدایی و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.

وی ادامه داد : با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل، اسلام، رسالت، ولایت و غدیر تجدید حیات یافت و با تداوم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای این مکتب حیات بخش چنان با عظمت و عزت در جهان معرفی شد که در تاریخ اسلام بی نظیر است.

حجت الاسلام شکریان پیام غدیر را نجات بخش اسلام، انقلاب اسلامی و همه مسلمانان دانست و تاکید کرد : معرفی پیام غدیر باید رویکرد همه متولیان دینی کشور باشد.

وی با بیان این که این واقعه عظیم سندی برای تداوم خط رسالت در جلوه امامت است، افزود : غدیر صراطی مستقیم است که به سنت پیامبر اکرم(ص) منتهی می شود.

حجت الاسلامشکریان از ﻏﺪﯾﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﺟﺮﯾﺎن ﺳﺎزﻧﺪه و ﻧﺠﺎتﺑﺨﺶ ﻧﺎم ﺑﺮد و نوشت : اﻧﺴﺎن هﺎ ﺗﻨها در ﺳﺎﯾﻪ ﻓﺮهﻨﮓ ﻏﺪﯾﺮ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﻪﺳﻌﺎدت دﻧﯿﺎ و آﺧﺮت دﺳﺖ ﯾﺎﺑﻨﺪ.

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻓﺮهﻨﮓ ﻋﺪاﻟﺖ، ظﻠﻢﺳﺘﯿﺰی و اﺳﺘﮑﺒﺎر ﺳﺘﯿﺰی ﺑﻪ واﺳﻄﻪ ﺗﺤﻘﻖ ﻓﺮهﻨﮓ ﻏﺪﯾﺮ ﻋﻤﻠﯽ ﺷﺪه و ﮔﺴﺘﺮش ﺧﻮاهﺪ ﯾﺎﻓﺖ ، افزود : اﻣﺮوز ﺗﺮوﯾﺞ اﯾﻦ ﻓﺮهﻨﮓ ﻧﺎب ﯾﮑﯽ از اوﻟﻮﯾﺖ هﺎی ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ.

حجت الاسلام شکریان ﺑﺎ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ اﯾﻦﮐﻪ ﻋﯿﺪ ﻏﺪﯾﺮﺧﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺰرگﺗﺮﯾﻦ ﻋﯿﺪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن در هﻤﻪ دﻧﯿﺎ ﻣﻌﺮﻓﯽ و ﺗﮑﺮﯾﻢ ﺷﻮد ، تاکید کرد : ﻣﻌﺮﻓﯽ و ﮔﺮاﻣﯿﺪاﺷﺖ اﯾﻦ ﻋﯿﺪ ﺑﺰرگ ﺑﯿﺶ از ﭘﯿﺶﻣﻮﺟﺐ اﻋﺘﻼی ﻧﺎم ﻣﻮﻻﻋﻠﯽ(ع) و ﺳﯿﺮه و روش اﯾﻦ اﻣﺎم هﻤﺎم ﺧﻮاهﺪ ﺷﺪ.

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﯽ مازندران ﺑﺎﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ زواﯾﺎ و ﻓﻠﺴﻔﻪ واﻗﻌﻪ ﻏﺪﯾﺮ ﺧﻢ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﮐﺎﻣﻞ ﺑﺮای ﻗﺸﺮهﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒﺟﺎﻣﻌﻪ روﺷﻦ ﺷﻮد ، افزود : ﺗﺒﯿﯿﻦ ﻓﺮهﻨﮓ ﻏﺪﯾﺮ تنها راه روﺷﻦ ﺷﺪن ﺣﻘﯿﻘﺖ اﺳﻼم و اﺷﺎﻋﻪﻋﺪاﻟﺖ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﺖ.

وی غدیر را مبنای تکامل مبعث و دوام آن بر شمرد و با اشاره به این که امروز همه ما در برابر مسأله مهم غدیر رسالت داریم ، ادامه داد : در این راستا لازم است ضمن برنامه ریزی دقیق، اهداف غدیر را در امور جامعه نهادینه کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد : غدیر تفکر و فرهنگ جاودانه تشیع است و اختصاص به مقطع و زمان خاصی ندارد و این تفکر باید همه جا وهمه وقت درجامعه متبلور باشد و این از مهم ترین وظایف مسئولان بویژه متولیان فرهنگی است.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها