امام جمعه ایلام:

مردم ایلام در دفاع مقدس افتخار آفریدند

حجت‌الاسلام «کریمی‌تبار» با بیان اینکه مردم ایلام در دفاع مقدس افتخاری برای کشور شدند، گفت: نقش شیرزنان ایلامی در زمان دفاع مقدس باید در کشور بیشتر تبیین شود.
کد خبر: ۵۴۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ - 26August 2022

استان ایلام مشهد شهیدان استبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، حجت‌الاسلام «اله‌نور کریمی‌تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز (جمعه) در دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: نقش بانوان استان مورد غفلت واقع شده است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: استان ایلام تنها استان شیعه‌نشین در غرب ایران است؛ این استان مشهد شهیدان است. مردم ایلام در دفاع مقدس افتخاری برای کشور شدند. نقش شیرزنان ایلامی در زمان دفاع مقدس با وجود بسیاری از مشکلات، باید در کشور بیشتر تبیین شود.

وی با بیان اینکه استقامت زنان ایلامی در زمان دفاع مقدس قابل ستایش است، افزود: دشمن مسئله حجاب را مورد هجمه قرار داده است؛ لذا باید پاسخ به این هجمه ها از روش های مختلف داده شود؛ همچنین نقش زنان استان در اربعین باید رسانه ای شود؛ زیرا بخش عمده از خدمات به زائران به وسیله زنان استان انجام می شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به لزوم اقدامات فرهنگی در ایام اربعین، افزود: دولت باید در این زمینه به‌خصوص به بودجه فرهنگی استان توجه کند. استان ایلام درگیر ۱۶ سال عقب‌ماندگی در کشور است و زیرساختی مثل راه آهن، بزرگراه در استان وجود ندارد. اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت های اربعین در استان انجام شده، ولی نیاز است توجه بیشتری به استان شود.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: بانوان استان پیشینه عظیمی در بحث اشتغال دارند. الان فرهنگ اشتغال در استان ضعیف است که باید تلاش شود تا ظرفیت های استان مثل صنایع دستی برای رونق اشتغال در استان استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار