مروری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید علی بیگ‌زاده

علی بیگ‌زاده در تاریخ 9 آذر 1348 در شهرستان دهلران به دنیا آمد و در تاریخ 2 تیر 1366 در ارتفاعات کردستان عراق به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۴۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۲ - 29August 2022

مروری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید علی بیگ‌زادهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «علی بیگزاده» فرزند مهدی در تاریخ 9 آذر 1348 در روستای بیشه دراز از توابع شهرستان دهلران در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد.

تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش به پایان رساند و سپس برای تحصیلات راهنمایی به شهرستان دهلران رفت و در منزل یکی از خویشاوندان ساکن شد در طی دوران تحصیل او از دانش آموزان ممتاز مدرسه به شمار می رفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با آن که سن و سال زیادی نداشت فعالیت های فرهنگی خود را در بسیج دانش آموزی شروع کرد.

وی زمانی که فراخوان حضور در جبهه ها اعلام شد با آنکه بیش از 15 سال نداشت راهی جبهه شد. و از تاریخ 27 دی 1363 تا 20 مهر 1364 در جبهه حضور داشت. سپس برای ادامه تحصیل مدتی جبهه را ترک کرد و مجددا در فروردین سال 1365 دوباره به جبهه برگشت و به عنوان جانشین فرمانده گروهان منصوب شد و این سمت را به مدت یکسال برعهده داشت.

در خرداد 1366 فرماندهی گروهان به او سپرده شد و در عملیات‌های کربلایی 1، کربلای 4، و الفجر4، کربلای 10 و نصر 4 شرکت کرد.

در فرازی از وصیت‌نامه شهید بیگ زاده آمده است:

حال که موقع جنگ است و احتیاج است که ما در جبهه‌ها باشیم باید برویم حتی اگر کشته شویم یا نشویم و در هر صورت به پیروزی می‌رسیم. این جنگ بر ما تحمیل شده است و ما هم با کفار می‌جنگیم و سازش نمی‌کنیم. تا آخرین قطره خون که در بدن داریم در بر دشمن غلبه کنیم و مانند حسین (ع) که فرمود: «زیر بار ذلت نخواهم رفت» بنده از همان روزهایی که همراه دیگران عازم جبهه شدم خودم را برای شهادت آماده کرده‌ام، در پایان از ملت غیور ایران خواهانم که هرگز با دشمن اسلام و قرآن سازش نکنند و با آنان به مبارزه بپردازند.

سرانجام علی بیگ زاده در تاریخ 2 تیر 1366 در عملیات نصر4 در ارتفاعات مشرف بر شهر ماووت کردستان عراق بر اثر اصابت گلوله کاتیوشا به شهادت رسید و پیکر پاکش در مزار شهدای شهرستان دهلران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار