دستیار رسانه‌ای رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:

رسانه‌ها در حوزه اقتدار دفاعی خط مقدم نیرو‌های مسلح هستند

سردار «زمانی» از رسانه‌ها خواست در قبال امنیت و دفاع و قدرت کشور مطالبه گری کنند و گفت: رسانه‌ها در حوزه اقتدار دفاعی خط مقدم نیرو‌های مسلح هستند.
کد خبر: ۵۴۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴ - 27August 2022

رسانه‌ها در حوزه اقتدار دفاعی خط مقدم نیرو‌های مسلح هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سردار «منصور زمانی» دستیار رسانه‌ای رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و خبرنگاران که به همت بسیج رسانه استان گیلان در سالن جلسات بسیج اقشار رشت برگزار شد، مهمترین مولفه در رسانه را کلام، گویش و گفتمان دانست و اظهار داشت: انسان تنها موجودی است که قابلیت نطق دارد و نطق انسان برآمده از تفکر است، یعنی ما فکر می‌کنیم و حرف می‌زنیم.

سردار زمانی با بیان اینکه رسانه مهمترین عنصر گفتمان در هر جامعه معرفی می‌شود، تصریح کرد: کار رسانه اصلاح است فلذا خبرنگاران مصلحان جامعه هستند.

دستیار رسانه‌ای رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح مصلحین جامعه را عمدتا خردورزانی دانست که در حوزه رسانه فعالیت دارند و افزود: مسئله امروز چگونه گفتن است و لذا خداوند در قرآن گفتمان و چگونه گفتن را به ما می‌آموزد و گفت‌وگوی خداوند متعال و حضرت موسی (ع) نمونه بارز و زیبای گفتمان است.

سردار زمانی «قولوا انظرنا» و «قولوا سدیدا» را توصیه گفتمانی قرآن دانست و خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید که لطیف و محکم حرف بزنید و از سخنان شبهه ناک و شایعه پراکنی پرهیز کنید.

وی از رسانه‌ها خواست طبق مطالبه قرآنی در آیه ۱۰۴ سوره بقره، بهانه دست دشمن ندهند و تاکید کرد: اجازه ندهید دشمن از خبر‌های شما سوءاستفاده کند، زیرا امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بیشترین هجمه رسانه‌ای دشمن به کشور ما متمرکز شده و حقیقتا هیچ کشوری مانند ایران این همه معاند رسانه‌ای ندارد.

دستیار رسانه‌ای رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دشمن امپراتوری رسانه‌ای خود را علیه ایران اسلامی به کار گرفته است، متذکر شد: امروز رسالت و ماموریت خبرنگاران متعهد و انقلابی و مخلص و اخلاق مدار کشور ما از همه خبرنگاران دنیا سخت‌تر است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح گری رسانه در جامعه و مطالبه گری از حاکمیت، تصریح کرد: متاسفانه مطالبه گری رسانه‌ها برای اصلاح به ابزار سوءاستفاده دشمن تبدیل می‌شود.

سردار زمانی جهاد تبیین را یکی از وظایف سنگین رسانه‌ها دانست و افزود: از یک طرف القای امید به جامعه وظیفه خبرنگاران است و از طرف دیگر باید به بیان ناکارآمدی‌ها و بی تدبیری‌ها بپردازید لذا خبرنگاران مسئولیت فوق العاده سنگینی دارند.

وی با اشاره به تاکید رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح بر مطالبه گری رسانه‌ها در عین حال جلوگیری از سوءاستفاده دشمن، خاطرنشان کرد: امروز مخاطبان رسانه حوصله خواندن خبر‌ها را ندارند و تنها به تیتر و سوتیتر و نهایتا لید بسنده می‌کنند و همان اول به نتیجه می‌رسند لذا باید خوب تیتر بزنید.

دستیار رسانه‌ای رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جامعه ما را تحت هجوم گسترده رسانه‌های معاند دانست و تاکید کرد: لحظه به لحظه در فضای مجازی خبر تولید می‌شود و متاسفانه شاهد کاهش اعتماد به رسانه‌های داخلی هستیم؛ البته باید به مخاطب حق دهیم و در کنار قول لین و سدید، دشمن را شاد نکنیم.

وی با اشاره به راه اندازی صفحه سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیام رسان داخلی روبیکا جهت ارتباط نزدیک با مردم، متذکر شد: علاوه بر تقویت پیام رسان‌های داخلی، می‌خواهیم این باور در مسئولان ایجاد شود که در پیام رسان‌های داخلی هم می‌توان با مردم حرف زد.

سردار زمانی از رسانه‌ها خواست در قبال امنیت و دفاع و قدرت کشور مطالبه گری کنند و افزود: رسانه‌ها در حوزه اقتدار دفاعی خط مقدم نیرو‌های مسلح هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها