مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج مازندران در تنکابن برگزار می‌شود

«هراسانی» گفت: اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج مازندران در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی در تنکابن برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲ - 27August 2022

اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج مازندران در تنکابن برگزار می‌شود«حمیدرضا هراسانی» مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با اشاره به سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در استان مازندران اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان در سطح استان، در بخش صحنه‌ای ۲۳ اثر به دبیرخانه ارسال شد و بعد از خوانش متن‌ها ۱۵ اثر به مرحله بازبینی راه پیدا کردند.

وی افزود: همچنین در بخش خیابانی ۲۶ متن نمایشنامه به دبیرخانه ارسال شد و پس از بازخوانی ۱۸ متن به مرحله بازبینی راه پیدا کردند.

هراسانی با بیان اینکه آثار رد شده توسط داوران با موضوعیت بسیج همخوانی نداشته است، عنوان کرد: در هفته دوم مهر بازبینی برای انتخاب آثارن‌هایی انجام خواهد شد و هفت گروه منتخب در بخش خیابانی و هفت گروه منتخب در بخش صحنه‌ای در اختتامیه جشنواره در هفته اول آبان در تنکابن به رقابت می‌پردازند.

این مسئول بیان داشت: دو گروه منتخب از بخش خیابانی و دو گروه منتخب از بخش صحنه‌ای به جشنواره کشوری تئاتر بسیج معرفی می‌شوند که در آذر سال جاری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تمرینات گروه‌های تئاتر از فردا آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه خواهد یافت.

وی اسامی نمایش‌های پذیرفته شده مرحله بازخوانی سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان مازندران را در بخش خیابانی اعلام کرد و بیان داشت: «یادش بخیر ... چی مونده برامون» به کارگردانی «شعبان علیجانپور» از جویبار، «عتیقه» به کارگردانی «مبین ذبیح‌نژاد» از نکا، «علم بهتر است یا ثروت» به کارگردانی «غلامرضا بامتی طوسی» از نکا، «آگوستیک مین» به کارگردانی «حمید ناطقی» از ساری، «چه کسی به فکر ما هست؟» به کارگردانی «احترام حسین‌پور» از محمود آباد از آثار راه یافته بهاین بخش هستند.

هراسانی ادامه داد: همچنین، اثر «به صرف شربت و شیرینی» به کارگردانی «یوسف ابراهیمی» از نور، «ققنوس» به کارگردانی «یوسف ابراهیمی» از نور، «رخت شور» به کارگردانی «رها شکوهی» از نور، «شیخ شهید» به کارگردانی «مهدی نصرالله‌زاده» از نور، «ای وای» به کارگردانی «محمد مهدی شریف‌پور» از نور، «دایناسورها» به کارگردانی کار گروهی از نور، «یحیی و ترلان» به کارگردانی سید محمد موسوی از نور، «ساعت حرکت» به کارگردانی «اشرف السادات غریب مازندرانی» از چالوس، «من نیز آرزو‌هایی دارم» به کارگردانی «فتانه اعتمادی» از نور، «آزاده ترینم» به کارگردانی «میثم حسینی» از آمل، «گور بی‌نشان قاسم» به کارگردانی «محبوبه علیزاده» از آمل، «جامانده» به کارگردانی «محمد جواد رحمانی» از ساری و «نارنجی پوش» به کارگردانی «سمن ناز مهدی‌زاده» از آمل از دیگر آثار راه یافته به بخش خیابانی هستند.

این مسئول اسامی نمایش‌های پذیرفته شده در مرحله بازخوانی سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان مازندران را دربخش صحنه‌ای اعلام کرد و گفت: «و... دود» به کارگردانی «امین پورمند» از ساری، «اودنگ» به کارگردانی «سارا یزدانی» از بهشهر، «خلیل خولی» به کارگردانی «رضا غلامی» و «حامد مربوط صادق» از محمود آباد، «راه نا تمام... تمام» به کارگردانی «رویا افضلی» از ساری، «پلاک» به کارگردانی «پوریا علیجانی» از جویبار، «پوتین» به کارگردانی «سید محمد مظلومی» از نور، «پرواز پرندگان مهاجر» به کارگردانی «سید حسن شیدایی‌فر» از ساری، «باد که می‌نویسد» به کارگردانی «فاطمه شادکام» از قائمشهر و «خوابیدن زیر صفحه حوادث روزنامه» به کارگردانی «مهیار کمانگری» از آمل از آثار راه یافته به این بخش هستند.

هراسانی همچنین «تپه گل قرمزی» به کارگردانی «اسماعیل حسن‌پور» از نکا، «گوهر امیر» به کارگردانی «فرج الله خانپور» از نور، «بیدر کجایان» به کارگردانی «سجاد بحری» از تنکابن، «نجلا دختری از حلب» به کارگردانی «محسن نجفی» از سوادکوه، «برجک شماره ۳۷» به کارگردانی «محمد رضا کیا» از نوشهر و «نقشه گنج» به کارگردانی «مهیار پنجعلی‌پور» از چالوس از دیگر آثار راه یافته به بخش صحنه‌ای هستند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران خاطرنشان کرد: این جشواره از سوی سازمان بسیج هنرمندان مازندران و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار