فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

شهدا دانش‌آموختگان مکتب امام حسین (ع) بودند

سردار «خرم‌دل» گفت: شهدا دانش‌‌آموختگان مکتب امام حسین (ع) بودند و فکر و ذهن و وجود آنها از امام حسین (ع) بود و امروز ما وظیفه داریم این مسیر را ادامه دهیم.
کد خبر: ۵۴۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ - 28August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در آیین رونمایی از کتاب «مرد روزهای سخت» با اشاره به نقش رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: شهدا دانش‌‌آموختگان مکتب امام حسین (ع) بودند و فکر و ذهن و وجود آنها از امام حسین (ع) بود و امروز ما وظیفه داریم این مسیر را ادامه دهیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت نگارش کتاب‌های زندگینامه و خاطرات شهدا، خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر ثبت زندگینامه و خاطرات شهدا، باید به سراغ تحلیل زندگینامه شهدا و دوران دفاع مقدس برویم.

«رضا پارسیان‌نژاد» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: امروز که جنگ روایت‌ها است باید رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس را روایت کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم تاریخ دفاع مقدس ما تحریف می‌شود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مشارکت و حضور را نسبت به جمعیت داشتند که این حضور و مشارکت افتخاراتی نصیب این مرز و بوم کرد و امروز ما وظیفه داریم نقش استان در دوران دفاع مقدس را مکتوب کنیم و در این راستا، گردآوری خاطرات دوران دفاع مقدس باید یک اولویت باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه باید به مردمی کردن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ببالیم، گفت: کتاب «مرد روزهای سخت» روایتگر زندگینامه شهید «جبار فصیح‌مفرد» است که توسط یکی از جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس نگارش شده است. نسل امروز و آینده ما نیاز به معرفی مفاخر و الگو دارند و در این راستا باید خاطرات و رشادت‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس را به رشته تحریر درآوریم.

وی متذکر شد: تلاش‌های زیادی در حوزه ثبت خاطرات شهدا و رزمندگان از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف صورت گرفته که جای تقدیر دارد، با این حال کتاب‌های نانوشته زیادی از فرزندان این استان داریم و نویسندگان و فیلمسازان ما امروز متوجه اهمیت این موضوع شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها