مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس تاکید کرد؛

جلسات هیات رزمندگان اسلام استهبان به طور مستمر برگزار شود

سردار «کوشکی جهرمی» گفت: تنها هیاتی که رهبر معظم انقلاب اسلام مرتب گزارش آن را می‌گیرد هیات رزمندگان اسلام است و هیات رزمندگان استهبان به عنوان یکی از هیات‌های استان فارس باید مرتب جلسات خود را برگزار کند.
کد خبر: ۵۴۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ - 28August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز در جلسه شورای حفظ آثار دفاع‌مقدس شهرستان استهبان که با حضور «یوسف کارگر» فرماندار استهبان و رئیس شورای حفظ آثار این شهرستان، سرهنگ پاسدار «عبادالله امیری» فرمانده سپاه ناحیه استهبان و دبیر شورای حفظ آثار استهبان، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ «مصطفی خاوری» امام جمعه شهرستان استهبان و جمعی از مسئولین این شهرستان در محل فرمانداری استهبان برگزار شد ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: تنها هیاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مرتب گزارش آن را می‌گیرد هیات رزمندگان است و هیات رزمندگان استهبان به عنوان یکی از هیات‌های خوب استان باید مرتب جلسات خود را برگزار کند.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس ضمن تاکید بر برگزاری منظم نشست حفظ آثار دفاع مقدس این شهرستان  خطاب به فرماندار استهبان گفت: دوره زمانی این جلسه را هر دو ماه یکبار تعریف کرده و از امام جمعه شهرستان نیز به عنوان راهنما، راهبر و مطالبه‌گر در این حوزه دعوت کنید تا در جلسات حضور یابند و در نهایت فرمانداری به عنوان نماینده دولت و دستگاه مجری باید پیگیر ساماندهی یادمان شهدای شهرستان باشد.

سردار کوشکی با بیان اینکه ما حدود 800 گلزار شهدا در استان فارس داریم و از توان دولت خارج است که بتواند آنها را تکمیل کند خاطرنشان کرد: جهت تکمیل یادمان شهدای گمنام کار مرحله به مرحله صورت گیرد و نیاز به عجله نیست.

سردار کوشکی در ادامه با بیان اینکه یادمان‌ها 9 عنصر اصلی دارند خاطرنشان کرد: جاده دسترسی به یادمان، سه زیرساخت اساسی آب، برق، گاز، سرویس بهداشتی و روشویی و وضوخانه، ساخت سالن چندمنظوره جهت برگزاری مراسم، سازه اصلی یادمان، صحنی که پیکر مطهر شهید در آن دفن می شود، فضای سبز و منظر زیبای بصری، فضایی روباز جهت اجرای مراسم و فضا و سالنی برای قراردادن گنجینه آثار مربوط به شهدا به ویژه در دیواره‌ها از جمله ملزومات و عناصر اصلی یادمان شهدا هستند که باید در صورت ساخت یادمان، مورد توجه قرار بگیرند.

  مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد : برای ساماندهی امور مربوط به شهدا در استهبان، نی‌ریز و بختگان 3 میلیارد تومان پیش بینی کردیم که اولین هزینه برای تکمیل شهدای شهر ایج در نظر گرفته شده و اولویت اول نیز صحن یادمان و سپس سازه یادمان است و پس از آن اولویت با آب، برق و جاده و فضای سبز و دیگر عناصر است و بر همین اساس ظرف یک ماه آینده باید مالکیت اماکن شهدا مشخص شود.

سردار کوشکی در ادامه ضمن تمجید از یادمان شهدای آبشار استهبان اظهار داشت : اعتباراتی که از آن صحبت می‌کنیم حتما باید در شورای برنامه‌ریزی شهرستان لحاظ شود و کد داشته باشد تا سپس منابع تخصیص داده شوند.

وی در پایان با بیان اینکه تنها هیاتی که رهبر معظم انقلاب مرتب گزارش آن را می‌گیرد هیات رزمندگان است افزود: هیات رزمندگان استهبان یکی از هیاتهای خوب استان است و لازم است مرتب جلسات آن نیز برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار