معاون توسعه مدیریت استانداری خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت اجرای حرکت‌های جهادی با نگاه مردمی

«دهقانی» با تأکید بر انجام فعالیت‌های جهادی با رویکرد مردمی، گفت: امروز ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های فرهنگی مسئولین باشد.
کد خبر: ۵۴۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴ - 28August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم افتتاح ساختمان کتابخانه شهدای مهد ادیبان شهر اسحاق‌آباد از توابع شهرستان زبرخان با حضور «مرتضی دهقانی» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی، «محمد عین‌القضات» سرپرست فرمانداری شهرستان زبرخان و حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی امروز برگزار شد.

دهقانی در این مراسم با تاکید بر انجام فعالیت‌های جهادی با رویکرد مردمی، اظهار داشت: امروز باید ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های فرهنگی مسئولین باشد. در واقع این وظیفه ماست که زمینه و بستر مناسب برای ایجاد انس با کتاب در مردم را فراهم سازیم.

وی تصریح کرد: در این مسیر نباید تنها به احداث کتابخانه بسنده کرد بلکه باید برنامه‌ها و فعالیت‌های مفید و موثر فرهنگی نیز اجرا شود.

تبدیل کتابخانه‌های عمومی به فرهنگسراهای اجتماعی

حجت‌الاسلام سبزیان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: امروز تمام تلاش کتابخانه‌های عمومی صرفا در حوزه امانت کتاب و سالن مطالعه نیست و شاهد تبدیل شدن کتابخانه‌ها به فرهنگسراهای اجتماعی و دانشگاه‌های مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی شتاب حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی و گسترش فضاهای کتابخانه‌ای قابل ملاحظه است، ابراز داشت: این موفقیت به‌واسطه همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و در رأس آن نحوه و نگاه مدیریتی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به دست آمده است.

وی با اشاره به احداث کتابخانه عمومی شهدای مهد ادیبان گفت: باید از این فرصت برای تبدیل شدن شهر اسحاق‌آباد به شهر کتابخوان و دوستدار کتاب نه تنها در استان بلکه در کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار