عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

حل مشکلات مردم مطالبه جدی نمایندگان و دولت است

سلیمی گفت: امیدواریم با تلاش‌های دولت هرچه زودتر مردم نتیجه این تلاش‌ها را ببینند و اقدامات دولت بتواند مشکلات معیشتی مردم و جامعه را حل کند؛ این مطالبه جدی نمایندگان و دولت است.
کد خبر: ۵۴۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ - 29August 2022

حل مشکلات اقتصادی مردم  مطالبه جدی نمایندگان و دولت است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اصغر سلیمی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد اقدامات دولت در حوزه مبادلات اقتصادی، اظهار داشت: بر اساس آمار‌ها رشد ترانزیت بین‌المللی با تلاش‌های صورت گرفته دولت سیزدهم از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان اردیبهشت رشد چشمگیری داشته و نسبت به مدت مشابه با رشد بیش از ۳۰ درصدی همراه بوده است.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس بیان داشت: پس از هفت سال کاهش ترانزیت کالای خارجی از کشور، مسیر رشد ترانزیت در سال گذشته از سر گرفته شد و با عبور ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزارتن کالای خارجی از ایران، با رشد ۶۸ درصدی همراه بوده است.

نماینده مردم سمیرم با اشاره به گذرگاه شمال- جنوب و گشایش مسیر جدید برای توسعه کشور گفت: با توجه به شرایط جدید جهانی و قطع ارتباط روسیه با اروپا، کریدور شمال - جنوب با هدف حمل بار ترانزیتی بین هند و روسیه مورد توجه ناوگان ملی قرار گرفته است. این گذرگاه مسافت ۱۶ هزار کیلومتری حمل بار از طریق کانال سوئز را با یک مسیر ۷ هزار کیلومتری جایگزین کرده که کاهش ۴۰ درصدی زمان حمل بار تا رسیدن به مقصد و ۳۰ درصدی هزینه حمل را به دنبال خواهد داشت.

سلیمی تقویت تجارت خارجی با همسایگان را تحقق وعده رییس جمهور خواند و بیان داشت: حجم تجارت با کشور‌های همسایه از ۲۰ میلیارد دلار در ابتدای دولت سیزدهم به ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافته است و بر اساس آمار‌ها ارائه شده صادرات کالا‌های ایرانی به ۱۵ کشور همسایه هم رشد چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به افزایش صادرات نفت در دولت سیزدهم تصریح کرد: آمار‌های اوپک نشان می‌دهد تولید نفت ایران با وجود ادامه تحریم‌های اقتصادی، افزایشی قابل توجهی یافته است. این میزان تولید بعد از اجرای کامل بازگشت تحریم‌ها به اقتصاد ایران و با خروج یک جانبه آمریکا از برجام، در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

سلیمی با اشاره به وصول بخشی از مطالبات ارزی و درآمد‌های ناشی از صادرات نفت با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم گفت: ۱/۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در عراق آزاد شد همچنین در سه ماه نخست سال جاری کل صادرات ایران به کشور‌های همسایه ۴۳ درصد رشد حجمی داشته و وصول مطالبات حاصل از صادرات گاز به کشور‌های همسایه نیز ۹۰درصد رشد داشته است.

نماینده مردم سمیرم با مثبت ارزیابی کردن اقدامات دولت در حوزه‌های اقتصادی بیان داشت: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته دولت مردمی حجت‌الاسلام رییسی هر چه زودتر مردم نتیجه این دستاورد را ببینند و این اقدامات بتواند مشکلات معیشتی مردم و جامعه را حل کند این مطالبه جدی نمایندگان و دولت است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار