مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی:

اختصاص اعتبار ویژه برای ساماندهی گلزار شهدا/ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه نهادهاست

حجت‌الاسلام «عزیزی» رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران را آگاهی‌بخشی به جامعه نسبت به شخصیت‌های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه تمامی نهادهاست؛ لذا رسالت بزرگی بر دوش مسئولان و اصحاب رسانه است.
کد خبر: ۵۴۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ - 29August 2022

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه تمام نهادها است/ اختصاص اعتبار ویژه برای ساماندهی گلزار شهدای استانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «محمدتقی عزیزی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در نشست خبری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت شهیدان والامقام  «رجایی و باهنر»، اظهار داشت: بنیاد شهید یک سازمان فرهنگی است و رسالت آن نیز فرهنگی است.

عزیزی با بیان اینکه امنیت، آسایش، عزت، پیشرفت انقلابی و فرهنگی جمهوری اسلامی در جهان و منطقه را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، افزود: اعتقاد ما این است که شهدا و مجاهدان راه خدا بیشترین ظرفیت را نشان دادند و خداوند آن‌ها را هدایت کرد و جاودان شده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طول تاریخ آفرینش انسان‌ها، بهترین انسان‌ها که پیامبران و ائمه (علیهم السلام) بودند، هیچ آرامشی نداشتند، اضافه کرد: شهدای ما نیز این‌چنین بودند و مراحل سختی را گذراندند تا به مقام شامخ شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه شهدا تمام داشته‌های خود را تقدیم خداوند کردند، افزدود: شفاعت خانواده و دوستان ظرفیتی است که خداوند به شهدا عطا کرده است؛ زیرا شهدا هر آنچه را داشتند در راه حق فدا کردند.

عزیزی رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران را آگاهی‌بخشی به جامعه نسبت به شخصیت‌های دوران دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه تمام نهادهاست؛ لذا رسالت بزرگی بر دوش مسئولان و اصحاب رسانه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه‌های فرهنگی، تعاون، توسعه و منابع انسانی و بهداشت و درمان ۵۷ عنوان ویژه برنامه شاخص در استان اجرا شده است.

عزیزی اعزام پیام‌آوران ایثار به ۲۹۰ برنامه و اجرای مراسم در مدارس، مساجد و مکان‌های مختلف، برگزاری اردوی زیارتی سیاحتی با حضور هزار و ۱۵۶ نفر از ایثارگران، تعویض پرچم گلزار شهدای سراسر استان، انتشار وصایای شهدا در فضای مجازی، تجلیل از ایثارگران نوقلم شاهد در جشنواره سرخ‌نگاران، آموزش و برگزاری مسابقات ورزشی با هدف خودباوری و عزت و منزلت ایثارگران و ارتقای توانمندی آنان را بخشی از برنامه‌های اجرا شده ذکر کرد.

 وی با اشاره به اینکه کمک‌معیشت جانبازان زیر ۲۵ درصد معسر و فاقد درآمد بر اساس دهک‌بندی با اولویت سه دهک پایین برقرار شده است، گفت: در بحث تسهیلات مسکن ایثارگران در سال جاری با توجه به افزایش نزدیک به سه برابری رقم تسهیلات نسبت به سال قبل، تاکنون کلیه ایثارگران مشمول و متقاضی جذب تسهیلات موصوف به بانک عامل معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ساماندهی گلزار شهدای استان اعتبارات ویژه اختصاص یافته است، افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز اعتبارات سرفصل سایر منابع بیمه تکمیلی از ۲ درصد به سه درصد افزایش یافته است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها