به دلیل ناامنی در کشور عراق؛

مرزهای چذابه و شلمچه تا اطلاع ثانوی بسته شدند

به دنبال بروز برخی ناآرامی های سیاسی در عراق، مرزهای چذابه و شلمچه در حوزه سیاسی دو شهرستان دشت آزادگان وخرمشهر از دوشنبه شب به درخواست مقام های مرزی عراق به صورت موقت بسته شدند.
کد خبر: ۵۴۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸ - 30August 2022

مرزهای چذابه و شلمچه تا اطلاع ثانوی بسته شدندبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، به دنبال بروز برخی ناآرامی های سیاسی در عراق، مرزهای چذابه و شلمچه در حوزه سیاسی دو شهرستان دشت آزادگان وخرمشهر از دوشنبه شب به درخواست مقام های مرزی عراق به صورت موقت بسته شد.

«حمید سیلاوی» فرماندار شهرستان دشت آزادگان صبح امروز (سه‌شنبه) با اعلام این خبر به صداوسیمای مرکز خوزستان اظهار داشت: روز گذشته به دنبال بروز برخی ناآرامی‌های سیاسی در عراق، طرف عراقی درخواست کرد مرزهای چذابه و شلمچه بسته شود که به خاطر سلامت زائران این امر محقق شد.

وی افزود: شماری از زائران عتبات عالیات در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه که بنا بود به شهرهای مقدس عراق عزیمت کنند برگردانده شدند و عملا این ۲ مرز اصلی و رسمی بر روی زائران اربعین بسته شد.

سیلاوی با بیان اینکه در تلاش هستیم با رایزنی با مقام های عراقی شرایط را برای بازگشت زائران ایران به کشور و عزیمت اتباع عراقی به کشورشان فراهم کنیم ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط سیاسی و امنیتی عراق، تردد زائران از سرگرفته شود.

فرماندار دشت آزادگان از عموم زائران حضرت سیدالشهدا(ع) که قصد عزیمت به شهرهای مقدس عراق را دارند خواست تا اطلاع بعدی به مرزهای چذابه و شلمچه مراجعه نکنند.

وی ابراز امیدواری کرد با بهبود وضعیت سیاسی و امنیتی عراق، زائران اربعین کشورمان و دیگر کشورهای جهان بتوانند از مرزهای چذابه و شلمچه در کنگره بین المللی اربعین شرکت کنند.

سیلاوی گفت: هرگونه تغییرات در بازگشایی مرزهای چذابه و شلمچه از طریق رسانه های رسمی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار