سرقت ۱۲۳ تانکر نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در ادامه غارت ثروت سوریه، ۱۲۳ تانکر نفت این کشور را به سرقت برده و تحویل شبه نظامیان وابسته خود (قسد) دادند.
کد خبر: ۵۴۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰ - 30August 2022

سرقت ۱۲۳ تانکر نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در ادامه غارت ثروت سوریه، ۱۲۳ تانکر نفت این کشور را به سرقت برده و تحویل شبه نظامیان قسد، جهت انتقال آن به پایگاه‌های خود در شمال عراق دادند.

منابع محلی اعلام کردند که یک کاروان متشکل از ۱۲۳ تانکر نفت سرقت شده سوریه از میادین نفتی الجزیره به سمت مرز المحمودیه حرکت کرد.

این تانکر‌ها نفت سرقت شده سوریه را در انبار بزرگ نیرو‌های موسوم به دمکراتیک سوریه «قسد» تخلیه می‌کنند و در نهایت نفت سرقت شده به پایگاه‌های نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در شمال عراق منتقل می‌شود.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در بیست و یکم ماه جاری میلادی نیز ۱۳۷ تانکر نفت سرقت شده سوریه را با همدستی نیرو‌های قسد به پایگاه خود در شمال عراق منتقل کردند.

دولت سوریه بار‌ها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

سرقت نفت سوریه توسط نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در حالی شدت یافته است که در پی تحولات اخیر روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به عنوان صادر کننده عمده نفت و انرژی در جهان، بازار جهانی نفت تحت تأثیر قرار گرفته است و بهای نفت در بازار‌های جهانی افزایش یافته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار