در خاطرات رزمنده دفاع مقدس آمد؛

استقبال وحشیانه افسران بعثی از افسران اسیر ایرانی + فیلم

امیر سرتیپ یاسینی از اسرای دوران دفاع مقدس خاطره‌ای از اولین لحظات اسارت و ورودش به اردوگاه رژیم بعث را روایت کرد.
کد خبر: ۵۴۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰ - 02September 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «حسین یاسینی» رئیس دفتر ارتباطات مردمی فرماندهی نیروی زمینی ارتش و فرمانده سابق تیپ ۴۵ تکاور نیروی مخصوص از رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس است که خاطره‌ای از دوران اسارت را در جمع زائران گلزار شهدای شهدای بهشت زهرا (س) بیان کرد.

وی اظهار داشت: وقتی ما را به اردوگاه ۱۹ تکریت بردند دیدیم افسر‌های زیادی همراه با درجه دار‌ها و سربازان در دو صف ایستاده‌اند. فکر کردم، چون ما افسر هستیم برای احترام و استقبال از ما ایستاده‌اند.

مهمان نوازی به سبک سید رئیس صدام

سرتیپ یاسینی افزود: وقتی به اول ستونی که رو به روی هم ایستاده بودند رسیدیم شلنگ، سیم خاردار، کابل‌ها، باتوم‌ها و چماق‌هایی بود که به ما می‌خورد. امکان نداشت از آن تونلی که به نام مرگ و وحشت نام گذاری شده بود کسی عبور می‌کرد و آسیبی به او نمی‌رسید. وقتی با سر و تن خونی به در آسایشگاه می‌رسیدیم نوشته بودند شما مهمان‌های سید رئیس منظور صدام هستید.

این آزاده دوران دفاع مقدس بیان کرد: کسی با مهمان اینگونه برخورد نمی‌کند. ما در نیمه شب اولین شب اسارت اعلامیه‌هایی که به فارسی نوشته بودند تا بر علیه ایران اعتراف کنیم پاره کردیم و دور ریختیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار