رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

انقلاب اسلامی نجات‌بخش قرآن از مهجوریت شد

حجت‌الاسلام «محمدحسنی» گفت: انقلاب اسلامی تمام ظرفیت خود را به کار گرفت تا قرآن از مهجوریت خارج شود و این از برکات امامین انقلاب است.
کد خبر: ۵۴۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ - 30August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، اختتامیه بیست و دومین دوره مسابقات سراسری زنان شاغل، فرزندان و همسران کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق، امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدرضا معصومی» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان «محمدرضا بهرام‌نژاد» فرمانده پایگاه چهاردهم شکاری خلبان شهید حبیبی زهام و شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات امروز در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در این مراسم اظهار داشت: قرآن کریم باید معیار انجام کارها باشد و انجام و یا ترک برخی کارها باعث به حاشیه رفتن و مهجوریت قرآن کریم می‌شود.

وی افزود: ترک یادگیری، یاددهی، تلاوت و تدبر در قرآن و همچنین ترک التزام عملی به اوامر و نواهی قرآن، ترک اعتماد به درستی وعده‌های قرآن و ترک دفاع از قرآن در مواقع هجمه معاندان به قرآن و عدم ترویج فرهنگ قرآنی و عدم تلاش برای حفظ قرآن و عدم توجه نسبت به رعایت ادب و آداب قرآن، باعث مهجوریت آن می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: شبهه‌افکنی در جدایی‌ناپذیری قرآن و عترت، شبهه‌افکنی در جامعیت و مرجعیت علمی قرآن، به‌هم آمیختگی دین و سیاست، معجزه بودن و احکام قرآن و تفسیر به رای از جمله اقداماتی است که موجب به حاشیه رفتن قرآن خواهد شد.

وی گفت: تکلیف ما شناسایی توطئه‌ها و مقابله با آنهاست. انقلاب اسلامی تمام ظرفیت خود را به کار گرفت تا قرآن از مهجوریت خارج شود و این از برکات امامین انقلاب است.

محمدحسنی بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی در ایجاد و زمینه‌سازی مرجعیت قرآن پیشتاز بوده و برگزاری مسابقات قرآن در سطح یگان‌های ارتش در این راستاست.

انقلاب اسلامی نجات‌بخش قرآن از مهجوریت شد

عدم توقف فعالیت‌های قرآنی در ارتش

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در این مراسم گفت: فعالیت‌های قرآنی ارتش لحظه‌ای متوقف نشده است و در هیچ ارتشی، جز ارتش جمهوری اسلامی ایران حرکات این نیرو برگرفته از تعالیم قرآن نیست.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد تصریح کرد: جزو افتخارات ارتش جمهوری اسلامی است که ولی فقیه فرماندهی آن را بر عهده دارد و افتخار می‌کنیم که به‌عنوان سرباز ولایت در حال انجام وظیفه هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم قرآن را سرلوحه همه کارها در زندگی قرار دهیم.

در مرحله نهایی بیست و دومین دوره مسابقات قرآن کریم ارتش جمهوری اسلامی ایران ۲۳۳ نفر از فرزندان پسر، ۲۳۰ نفر از فرزندان دختر، ۱۸۰ نفر از همسران کارکنان و ۱۰۶ نفر از بانوان شاغل در ارتش به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق پدافند هوایی امام رضا (ع) از پنجم شهریور به مدت چهار روز در مشهد به رقابت نشستند.

این دوره از مسابقات با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار