مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خبر داد؛

برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر ملی «ایثار» در یزد

«حسینی» گفت: هفتمین دوره جشنواره تئاتر ملی ایثار به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ - 30August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، نشست خبری هفتمین جشنواره تئاتر ملی «ایثار» یزد با حضور «سید مرتضی حسینی» مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، «محمد لارتی» رئیس اداره هنرهای نمایشی و آوایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و جمعی از مسئولان و خبرنگاران در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد برگزار شد.

حسینی در این نشست اظهار داشت: این جشنواره در دو قالب خیابانی و صحنه‌ای به میزبانی بنیاد شهید در شهرستان اردکان و مرکز استان یزد برگزار می شود.

وی با اشاره به موضوعات جشنواره افزود: گسترش آرمان‌های شهدا، تصویرسازی از قهرمان‌های دفاع مقدس، شهدای امنیت، ترویج عنصر امید، تکریم خانواده شهدا، ایجاد اتحاد و همدلی بین خانواده ایثارگران، توجه به مقوله عدالت در جامعه ایثارگری، تصویرسازی از قهرمانان شهدای مدافع حرم. معرفی فعالیت های خیرخواهانه خانواده های شهدا و ایثارگران از جمله محورهای این جشنواره است. 

حسینی ادامه داد: فراخوان این دوره جشنواره در هفته جاری منتشر و قرار است در هفته پایانی آذرماه امسال بخش پایانی جشنواره به میزبانی استان یزد برگزار شود.

وی افزود: در فضای مجازی نیاز به کار بیشتر و حمایت بیشتر است، تعداد سریال ها و فیلم های سینمایی دفاع مقدس بیشتر در تلویزیون پخش شده اند و کمتر به نمایش خانگی و فضای مجازی پرداخته شده است. از سال ۸۵ بخش تئاتر دفاع مقدس به صورت تدریجی آغاز شده است و قبل از آن برای جامعه هدف صورت می‌گرفت.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اساتید، بنیاد را یک بستری برای حمایت از هنرمندان می‌دانند گفت: با سیاست گذاری هایی که در پیش داریم این فعالیت از امسال افزایش پیدا خواهد کرد. در زمینه کودک و نوجوان مخصوصاً در حوزه فیلم توجه ویژه ای شده است و با شبکه «امید» و شبکه «دو» سیما سفارشات زیادی داشتیم و حتی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به میزبانی گیلان در حال برنامه‌ریزی است و به طور جدی وارد بحث انیمیشن دفاع مقدس نیز خواهیم شد.

«فاطمه موسوی زاده» معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این نشست ابراز داشت: خوشحالیم که همه ارگان ها و دستگاه ها در بحث هنر و برنامه‌های فرهنگی وارد شده‌اند و با توجه به اینکه رسانه‌ها می‌توانند تأثیر‌گذار باشند یکی از سیاست‌های کلی وزارت ارشاد حمایت از حوزه هنر و تولیدات ایثار و شهادت و دفاع مقدس است و در این زمینه استان یزد در بخش برگزاری جشنواره ها حمایت ویژه‌ای را خواهد داشت.

«احمد ندافی» مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان یزد در این نشست ضمن قدردانی از حمات همه ارگانها و دستگاه ها در تئاتر خیابانی اظهار داشت: جشنواره مقاومت بخش خیابانی در حال رایزنی و برنامه ریزی است و از اعتمادی که به یزد شد تشکر می کنیم. اتفاقات بسیار خوبی در این سال های اخیر برای تئاتر خیابانی رخ داد.

وی با بیان اینکه جشنواره ها صرفا نباید در مرکز استان برگزار شود بلکه باید از ظرفیت شهرستانها هم استفاده شود افزود: ورکشاپ هایی در این زمینه برگزار شده است، در یزد بالای هزار نفر عضو انجمن داریم ولی ۳۳ نفر پروانه نمایش دارند و ۱۳ گروه در مرکز استان هستند.

ندافی با بیان اینکه سالن های اجرای نمایش باید مجهز شوند افزود: ما در مسائل زیرساختی ضعف داریم ولی بسیاری از پروژه های نیمه کار تا دهه فجر افتتاح خواهد شد و مشکلات در این زمینه حل می شوند.

«محمد مصدق» روابط عمومی موسسه فرهنگی چادرملو اردکان گفت: یک افق بلندمدتی می تواند رشد پیدا کند و نمود آن در سال‌های آینده مشخص خواهد شد. ما باید از ظرفیت شهرستان ها برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی استفاده کنیم و تلاش ما برای مناسب سازی زیرساخت هاست.

در پایان نشست از پوستر جشنواره تئاتر ملی ایثار در یزد نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها