مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اصفهان:

۲۴۵ هزار تن نهاده دامی در استان اصفهان توزیع شد

«نیلفروش» گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۴۵ هزار تن انواع نهاده‌ دامی از جمله ذرت، سویا و جو بین تولیدکنندگان استان اصفهان توزیع شده است.
کد خبر: ۵۴۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ - 29August 2022

۲۴۵ هزار تن نهاده دامی در استان اصفهان توزیع شدبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «مهدی نیلفروش» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور متولی تنظیم بازار نهاده‌های دامی و فرآورده‌های مختلف پروتئینی مانند گوشت قرمز و سفید و تخم‌مرغ است و در بعضی از مواقع شیر تولیدی دامداران را نیز خریداری می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه نهاده‌های دامی، تامین ۱۰ درصد از نیاز تولیدکنندگان استان را برعهده داریم و در مواقع ضروری این درصد افزایش پیدا می‌کند، افزود: به طور مثال طی سال گذشته که شرایط خاصی در کشور وجود داشت، تا ۳۰ درصد نیاز تولیدکنندگان برآورده شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان تاکید کرد: این نهاده‌ها شامل ذرت، کنجاله سویا و جو بوده است که پس از ترخیص از بنادر شمالی و جنوبی کشور به استان اصفهان منتقل و در انبار‌ها ذخیره می‌شود و به شکل مستقیم به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۲ میلیارد تومان حمل نهاده‌ها به شکل جاده‌ای را داشتیم، تاکید کرد: امسال همچنین ۶۶ هزار و ۷۶۰ تُن نهاده دامی مُعوقه شرکت «آریو تجارت» به عنوان تامین کننده کالا‌های اساسی را در استان تحویل دادیم.

نیلفروش اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۶۴ هزار و ۴۷۷ تُن انواع نهاده‌ها از بنادر ورودی کشور با حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به استان اصفهان وارد شد که ۱۲۲ میلیارد تومان برای حمل جاده‌ای آن پرداخت شده است.

وی ادامه داد: دامداران از طریق سامانه بازارگاه که از سال گذشته به منظور کنترل بازار ایجاد شد، خرید خود را انجام می‌دهند؛ حواله‌ها صادر و سپس کار توزیع به نتیجه می‌رسد.

نیلفروش تاکید کرد: از زمانی که طرح مردمی سازی یارانه‌ها اجرا شد تعیین و تصویب قیمت‌ها توسط کارگروه‌های استان به نتیجه رسید، در این راستا از ابتدای سال جاری خرید گوشت ۵ تکه‌ای گوساله منجمد از دامداران آغاز و عملیات کشتار و بسته بندی به نتیجه رسید.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۰۶ راس گوساله در مجموع به وزن ۸۹۰ تُن به ارزش ۱۹۴ میلیارد تومان خریداری و در قالب بسته‌های دو تا دو و نیم کیلوگرمی توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان اضافه کرد: قراردادی با ارزش ریالی ۲۸ میلیارد تومان با اتحادیه دادمداران و عشایر استان منعقد شده و ۶ هزار و ۶۶۰ راس بره در مجموع به وزن ۱۳۰ تُن از دامداران و عشایر خریداری شد.

نیلفروش ادامه داد: از ابتدای امسال نزدیک به هشت هزار تن مرغ به ارزش ۴۴۲ میلیارد تومان خریداری شد و با توجه به ذخایر سال گذشته نزدیک به ۱۳ هزار تن موجودی گوشت مرغ منجمد در استان موجود است.

وی با بیان اینکه اصفهان دومین استان کشور است که با نرخ‌های بالا گوشت را از دامداران خریداری می‌کند، تاکید کرد: با مردمی‌سازی یارانه‌ها پیش‌بینی شده بود که عدم خرید در بازار گوشت اتفاق بیفتد و در این راستا برای کمک به دامداران، نرخ‌های مناسبی تعیین شد تا تولید آن‌ها با مشکل روبه‌رو نشود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان با اشاره به اینکه عرضه مرغ و گوشت قرمز در استان نسبت به سال گذشته ۱۴۶ درصد افزایش داشته است، گفت: بیش از سه هزار تن گوشت مرغ و گوساله منجمد و ۸۰ تن گوشت بره در استان توزیع شده که بخشی از این آمار مربوط به ادارات و ارگان‌های دولتی است.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات ویژه شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان می‌توان به تأمین ۱۲۱ هزار تن ظرفیت هشت واحد انباری در استان اشاره کرد؛ همچنین قرارداد‌هایی ازجمله استحصال دو هزار و ۵۰۰ تن روغن و کنجاله با کارخانه روغن گلبهار داشتیم که حدود ۵۰۰ تُن روغن و بالغ بر دوهزار تُن کُنجاله تولید شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اصفهان با بیان اینکه تنها هشت استان در کشور در این فرایند تولید سهیم هستند که اصفهان یکی از آن‌ها است، یادآور شد: استان اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ سردخانه در استان گفت: ۱۳ هزار و ۶۰۰ تُن ظرفیت سردخانه‌ای در استان تامین شده است.

نیلفروش با تاکید بر اینکه ذخایر استراتژیک دامی استان اصفهان در حد مناسبی قرار دارد، بیان داشت: در یک سال اخیر موضوع فاسد شدن نهاده‌های دامی در استان اصفهان رُخ نداده و توزیع آن همراه با کیفیت مرغوب انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار