رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

نیازمند ابتکار عمل برای مقابله با پدیده‌های جهانی هستیم/ هنر دولت در تأمین کالاهای اساسی است

حجت‌الاسلام «سعیدی» گفت: امروز نمی‌توانیم خودمان را از این پدیده‌های جهانی جدا کنیم؛ لذا برای مقابله با آن‌ها نیازمند کار‌های خلاق و ابتکاری هستیم. متاسفانه بشر با بحران ناامنی رو به رو است و اگرچه ایران تراز امنیتی بالایی دارد؛ اما کشور‌های منطقه با دچار درگیری و جنگ و ناامنی هستند.
کد خبر: ۵۴۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ - 30August 2022

برای مقابله با پدیده‌های جهانی نیازمند کار‌های خلاق و ابتکاری هستیم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، با اشاره به تلاقی سالگرد شهیدان رجایی و باهنر با هفته دولت، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر از چهره‌های انقلابی و سیاستمدار دوران انقلاب هستند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، هفته دولت را فرصتی برای بیان دستاورد‌های دولت و عملکرد دولتمردان دانست و افزود: با مقایسه دولت سیزدهم با چهار دولت گذشته، در می‌یابیم که جنس این دولت با دولت‌های قبلی متفاوت است و شاخص‌هایی دارد.

وی تصریح کرد: دولت شهید رجایی و باهنر در باور به ولایت، اعتقاد به نظام، اطاعت از رهبری، مدیریت جهادی، ساده‌زیستی و فسادستیزی نمونه بود؛ اما دست‌های ناپاک جریان منافقین اجازه نداد مردم طعم شیرین دولت انقلابی را بچشند.

حجت الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: بدون توجه به شرایط حاکم بر منطقه و جهان نمی‌توانیم تحلیل جامع و درستی از وضعیت دولت سیزدهم ارائه کنیم؛ لذا مردم فهیم و هوشمند و صبور ما باید شرایط روز را بسنجند.

وی با اشاره به ناتوی فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن علیه جمهوری اسلامی، تاکید کرد: دست‌های ناپاک آمریکا و اروپا و هم‌پیمانان آن‌ها جنگ ترکیبی را که شامل مسائل امنیتی، نظامی و فرهنگی است برای جهان اسلام طراحی و ۷۰ سال است که جنگ‌های مستقیم و نیابتی خود را به منطقه غرب آسیا منتقل کرده‌اند؛ لذا خسارت‌های سنگین زیادی به مسلمانان تحمیل شده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه امروز کشور‌های اروپایی درگیر جنگی خانمان‌سوز هستند، متذکر شد: اگرچه جنگ را دوست نداریم؛ اما نمی‌توان واقعیت‌ها را انکار کرد.

وی تورم بین‌المللی را از دیگر مسائل جهانی دانست و تصریح کرد: قیمت جهانی سوخت ۱۰ برابر شده و نمی‌توانیم خودمان را جزیره جدا ببینیم و اثرات این افزایش قیمت را نادیده بگیریم. در جریان جنگ روسیه و اوکراین همچنین شاهد شکل‌گیری بحران غذا و گرسنگی هستیم؛ زیرا تولید یک‌سوم گندم دنیا توسط این کشورها به حداقل رسیده و امکان قحطی وجود دارد؛ لذا تأمین کالا‌های اساسی از جمله گندم جزو مسائل مهم بوده و هنر دولت در این مسئله است.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به درگیری بسیاری از کشور‌های غرب آسیا و شمال آفریقا و حتی اروپا با بحران آب و خشکسالی، خاطرنشان کرد: ایران هم با بحران آب سر و کار دارد.

وی گسترش بیماری‌های فراگیر مرموز در جهان را نگران کننده دانست و افزود: امروز نمی‌توانیم خودمان را از این پدیده‌های جهانی جدا کنیم؛ لذا برای مقابله با آن‌ها نیازمند کار‌های خلاق و ابتکاری هستیم. متاسفانه بشر با بحران ناامنی رو به رو است و اگرچه ایران تراز امنیتی بالایی دارد؛ اما کشور‌های منطقه با دچار درگیری و جنگ و ناامنی هستند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: دولت سیزدهم وارث کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی و تورم بالای ۵۰ درصدی بود؛ همچنین رشد نقدینگی ۴ هزار میلیارد تومانی داشتیم و با کمبود ارز برای تامین کالا‌های اساسی مواجه بودیم. در واقع رئیس جمهور میراثی از اقدامات هزینه‌زا از جمله افزایش حقوق اعضای هیئت علمی و طرح رتبه‌بندی معلمان و فشار‌های سیاسی - امنیتی و انباشت انتظارات کارمندان و کارگران و اوج‌گیری بیماری کرونا و... را تحویل گرفت؛ اما این دولت برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار