نماینده مجلس مطرح کرد؛

ضرورت توسعه مناسبات با قاره سیاه

نوش آبادی گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر سطح روابط کشورمان با کشور‌های آفریقایی حداقلی بوده در حالی که کشور‌های دیگر سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های بزرگی دارند.
کد خبر: ۵۴۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱ - 30August 2022

ضرورت توسعه مناسبات با قاره سیاه

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به آفریقا در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی، اظهار داشت: خوشبختانه امیرعبداللهیان در گذشته معاون عربی و آفریقایی دستگاه دیپلماسی کشورمان بوده و به خوبی از ظرفیت کشور‌های آفریقایی مطلع است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قاره سیاه دارای ذخائر متنوعی در حوزه معادن زیرزمینی و انرژی است، اظهار کرد: همچنین این قاره پتانسیل‌های خوبی در حوزه کشاورزی دارد که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه طی سال‌های اخیر سطح روابط کشورمان با کشور‌های آفریقایی حداقلی بوده است، ادامه داد: این مهم در حالیست که کشور‌های دیگر سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های بزرگی دارند و کارشناسان متعددی را به این کشور‌ها اعزام کرده و منافع خوبی برای خودشان ایجاد کرده اند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه به وضوح می‌توان دید که در حوزه توسعه روابط سیاسی و اقتصادی به کشور‌های آفریقایی دچار عقب ماندگی شده ایم، افزود: هر چند روابط خوبی با برخی کشور‌ها داریم، اما روابط با کشور‌های آفریقای مرکزی و غربی کمرنگ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برقراری رابطه متوازن با کشور‌های این قاره می‌تواند تامین کننده بخشی از نیاز‌های کشورمان باشد، خاطرنشان کرد: بر این اساس می‌توان این سفر را مثبت و سازنده ارزیابی کرد، زیرا گام خوبی برای توسعه مناسبات است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار