امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد؛

توجه به فرامین ولی‌فقیه، راه تشخیص مسیر درست در فتنه‌ها/ صلح امام حسن (ع) باطن معاویه را افشا کرد

آیت‌الله «مهدوی» گفت: برای تشخیص راه درست باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی دقت کنیم و اگر می‌خواهیم در زمان فتنه‌ها راه درست را تشخیص دهیم باید به فرامین ولی‌فقیه توجه کنیم و پیرو ایشان باشیم.
کد خبر: ۵۴۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹ - 31August 2022

توجه به فرامین ولی‌فقیه، راه تشخیص مسیر درست در فتنه‌هاستبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید ابوالحسن مهدوی» امام جمعه موقت اصفهان، در همایش بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر که به‌مناسبت هفته دولت در مسجد مصلای (طوقچی) اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی فراز و فرود‌های فراوان و رویش و ریزش‌های بسیاری داشته است و ما درس‌های فراوانی در این مسیر گرفته‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید «با هم بودن کسانی که ایمان قوی دارند، با کسانی که ایمان ضعیف دارند، پایدار نخواهد بود»، اضافه کرد: باید مومن از کافر جدا شود و مورد امتحان قرار گیرد.

آیت‌الله «مهدوی» خاطرنشان کرد: چه بسیار افراد که همراه حضرت امام خمینی (ره) بودند و حتی مناصب قدرتی را هم گرفتند، اما خدای متعال خبیث را از طیب جدا کرده است؛ به عنوان مثال، باطن خبیث منافقین برای ملت ایران مشخص و راه آن‌ها از مسیر انقلاب اسلامی جدا شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فتنه زمانی ایجاد می‌شود که تشخیص دشمن روبه‌رو، کاری سخت و مشکل و حق و باطل درهم بیامیزد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که فتنه ایجاد می‌شود، نیاز به بصیرت است، گفت: به‌عنوان نمونه در زمان صدر اسلام، همه به کافر بودن ابوسفیان ایمان داشتند و به راحتی با آن مبارزه کردند؛ ولی در زمان حضرت علی بن ابیطالب (ع)، برای جنگیدن با معاویه به شک افتادند.

آیت‌الله «مهدوی» ادامه داد: در آن زمان یک عده نمی‌دانستند حق با معاویه است یا با امیرالمومنین (ع) و خدای متعال به برکت صلح امام حسن (ع)، باطن بسیاری از این افراد را مشخص کرد و این زمان فتنه شکل گرفته بود؛ این صلح باعث شد خیلی از افراد باطن امثال معاویه را بشناسند و عده‌ای از کسانی که در زمان امیرالمومنین (ع) مقابل ایشان بودند، در زمان امام حسین (ع) در رکاب حضرت اباعبدالله (ع) به شهادت رسیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، از چهار گروه مردم در زمان عاشورا یاد کرد و گفت: در زمان عاشورا مردم چهار دسته شدند؛ یک‌دسته کسانی بودند که مقابل امام حسین (ع) ایستادند. عده‌ای دیگر خود را بی‌طرف می‌دانستند، در حالی که با بی‌طرفی خود به دشمن کمک می‌کردند و بی‌بصیرتی آن‌ها باعث شد که بگویند ما نمی‌دانیم حق با یزید یا با امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: این طور نبود که ندانند؛ بلکه ایمان آن‌ها ضعیف بود و به حقانیت امام حسین (ع) ایمان نداشتند؛ در دوره کنونی هم برخی گاهی جهت می‌گیرند و مقابل نظام اسلامی می‌ایستند و گاهی هم اظهار بی‌طرفی می‌کنند.

آیت‌الله «مهدوی» اضافه کرد: گروه سوم کسانی بودند که امام حسین (ع) را همراهی کردند، کسانی که جانفشان بودند، یعنی به خاطر اینکه حمایت از امام زمان را واجب می‌دانستند، ایشان را همراهی کردند؛ گروه چهارم هم کسانی بودند که به عشق شهادت و رسیدن به لقاءالله همراهی با امام حسین (ع) را انتخاب کردند.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: کسانی که به خاطر وجوب حمایت از امام، او را همراهی می‌کردند، وقتی در شب عاشورا امام وجوب را از آن‌ها برداشت، خیلی‌ها با ایشان همراهی نکردند؛ اما کسانی که به عشق شهادت و لقاءالله آمده بودند تا رسیدن به شهادت با امام همراه بودند و جان خود را در راه ایشان فدا کردند.

وی نمونه این گروه در دوره کنونی را شهدای مدافع حرم بیان کرد و با گرامیداشت یاد سردار شهید «ابوالفضل علیجانی» که اخیرا به مقام شامخ شهادت نائل آمده است، اظهار داشت: این شهید گرانقدر سه فرزند داشت و از لحاظ علاقه‌مندی به فرزندان در بین اقوام مشهور بود؛ اما تمامی این علاقه را به عشق رسیدن به لقاءالله و شهادت کنار گذاشت و این یعنی مدافعان حرم با وجود تمام عشق و علاقه‌ای که به همسر و فرزند دارند،؛ اما شهادت و رسیدن به لقاءالله را انتخاب می‌کنند.

آیت‌الله «مهدوی» یادآور شد: برای تشخیص راه درست باید به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی دقت کنیم و اگر می‌خواهیم در زمان فتنه‌ها راه درست را تشخیص دهیم، باید به فرامین ولی‌فقیه توجه کنیم و پیرو ایشان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها