معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

«آزادگان» نماد ایثار و مقاومت ملت ایران هستند

دریادار سیاری با اشاره به رفتار ظالمانه رژیم بعثی عراق با اسرای ایرانی گفت: آزادگان سرافراز نماد ایثار و مقاومت ملت ایران هستند.
کد خبر: ۵۴۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ - 31August 2022

سیاریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش امروز (چهارشنبه) در مراسم تجلیل از آزادگان ستاد ارتش، با اشاره به استقامت و پایمردی آزادگان دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: آزادگان سرافراز نماد ایثار و مقاومت ملت ایران هستند و اینگونه مراسمات کمترین کاری است که ما می‌توانیم در برابر حماسه بزرگی که این عزیزان آفریدند، انجام دهیم.

دریادار سیاری سپس با اشاره به رفتار ظالمانه رژیم بعثی عراق با اسرای ایرانی، گفت: هنگامی که به خاطرات این عزیزان رجوع می‌کنیم و یا پای صحبت‌شان می‌نشینیم، متوجه می‌شویم که رژیم بعثی عراق کاملاً خلاف قوانین و قواعد بین‌المللی با اسرای ایرانی رفتار کرده است و این بدرفتاری‌های ظالمانه در تمامی ابعاد اعم از خوراک، پوشاک، اسکان، بهداشت و درمان و... متجلی است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: در هیچ جنگی در دنیا این سطح از شکنجه، آزار و اذیت و ظلم از کشور‌ها در قبال طرف مقابل دیده نشده است که این بیانگر ظلم و بیدادگری رژیم سفاک بعثی به سرکردگی صدام جنایتکار است.

وی با بیان اینکه ارتش و نیرو‌های مسلح ایران رفتار کاملا اسلامی با اسرای جنگ تحمیلی داشتند، افزود: رفتار ما بر اساس مکتب اسلام بود و در دورانی که این افراد در کشور ما بودند، خدمات آموزشی، بهداشتی، تغذیه مناسب و... به آن‌ها ارائه می‌شد به‌طوری که جمعیت قابل ملاحظه‌ای از آنان در زمان تبادل اسرا، به ماندن در ایران اسلامی تمایل داشتند.

امیر سیاری در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور ما مطابق با قوانین بین‌المللی و مبانی اسلامی با اسرای عراقی رفتار می‌کرد، طرف مقابل در نحوه برخورد با اسرای ایرانی، پایبند به قاعده‌ای نبود؛ یعنی نه طبق مکتب اسلام رفتار می‌کرد و نه مطابق با قوانین بین‌المللی.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار