مدیرکل کمیته امداد استان تهران:

۱۴۲ هزار نفر در استان تهران تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

پرپنچی گفت: ۸۲ هزار خانوار در قالب ۱۴۲ هزار نفر در استان تهران تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که دو درصد جمعیت خانواری استان را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۵۴۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ - 31August 2022

142 هزار نفر در استان تهران تحت پوشش کمیته امداد قرار دارندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سید ابوالفضل پرپنچی» مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آخرین اقدامات و تلاش‌های این نهاد، اظهار داشت: ۸۲ هزار و ۲۷۶ خانوار در قالب ۱۴۲ هزار و ۴۶۳ نفر در استان تهران تحت پوشش ما قرار دارند که حدود ۲درصد جمعیت خانواری استان را تشکیل می‌دهد.

پرپنچی افزود: در مجموع ۷۳ هزار و ۲۵۲ خانوار معیشت بگیر هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: ما امروز به خانواده‌های یک نفره ۴۲۰ هزار تومان، خانواده دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، خانواده سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، خانواده چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و خانواده پنج نفر به بالا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان پرداخت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: هزار مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد و کمک‌هایی به این جامعه هدف ارائه می‌شود.

پرپنچی با بیان اینکه ۹۰۲۴ خانوار مددجوی تک خدمتی تحت پوشش کمیته امداد استان تهران وجود دارد، اظهار کرد: بالغ بر ۸۰ درصد از افراد تحت پوشش زنان سرپرست خانوار هستند.

وی بیان کرد: از میان خانوار‌های تحت پوشش، ۸۷۸۶ خانوار دارای سرپرست سالمند و ۲۳۱۶ خانوار دارای سرپرست زندانی هستند.

پرپنچی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون به ۲۴۳ نفر برای ازدواج کمک شده است. همچنین ۴۰۸۷ خانوار دارای بیمه‌های اجتماعی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه به وضعیت حوزه مشارکت‌های مردمی پرداخت و افزود: انچه که آمار‌های حوزه مشارکت‌های مردمی نشان میدهد حکایت از این دارد که تعداد ایتام تحت پوشش ۵۵۲۰ نفر و تعداد محسنین ۱۷ هزار و ۱۱۷ نفر است.

وی با اشاره به آمار خانواده‌های ایتام و محسنین، اظهار کرد: ما ۸۷ هزار و ۱۵۴ حامی از خانواده‌های ایتام و محسنین حمایت میکنیم که حدود ۹۷ میلیاردتومان کمک‌های ۵ ماهه سال جاری بوده و از طریق اکرام و محسنین به خانواده‌ها کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه ۳۲۰ هزار و ۸۴۴ صندوق صدقات در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مبلغ درآمدی صدقات در ۵ ماهه سال جاری ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره آمار صندوق صدقات استان، اظهار کرد: ۳۲۰ هزار و ۸۴۴ صندوق صدقات در استان وجود دارد که در ماه سال جاری ۲۳ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: ۷۱۴ مرکز نیکوکاری و تشکل‌های مردمی فعال نیز وجود دارد که درآمد آن‌ها حدود ۶۲۸ میلیارد بوده است و به جامعه هدف که نیازمندان تحت پوشش خود و نیازمندان تحت پوشش امداد است خدمات ارائه کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درخصوص اطعام مهدوی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: در سال جاری ۲ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۸۰ پرس غذای گرم میان نیازمندان به ارزش ۲۷۹ میلیاردتومان توزیع شد. همچنین یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۹۳ مورد افطاری ساده و ۲۱۹ هزار و ۵۷۷ بسته غذایی توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در خصوص عملکرد معاونت خودکفایی و اشتغال طی ۵ ماه گذشته بیان کرد: از ۱۵ هزار و ۳۲۴ خانوار در زمینه طرح‌های اشتغال حمایت شده اند. تاکنون ۱۴۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و ۲۷۷ مورد کاریابی صورت گرفته است.

پرپنچی درباره آمار خودکفایی خانواده‌ها گفت: ۴۵۱ خانوار در طول سال خودکفا شده اندکه ۷۰۷۲ نفر اموزش دیده‌اند.

وی همچنین درباره فبصت‌های شغلی ایجاد شده، توضیح داد: در مجموع ۳ هزار و ۶۰۶ مورد فرصت شغلی وجود دارد که جامعه هدف میتوانند استفاده کنند که در بحث اشتغال سقف وام ۱۰۰ میلیون بوده و به ۳۰۰ میلیون افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در زمینه اقدامات فرهنگی نیز یادآور شد: ۲۰ هزار و ۷۷۰ دانش آموز و ۱۵۲۶ دانشجو تحت پوشش داریم.

پرپنچی خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۶۰ نفر از اردوی تخصصی و زیارتی و ۷ هزار و ۱۵۴ نفر از مشاوره و روان درمانی استفاده کردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای خرید ۱۷ واحد و احداث دو واحد مسکن مددجویان کمک کرده‌ایم و برای ۱۹۸ واحد تعمیر و تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان اقدام صورت گرفته است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار