روسیه: آمریکا باید بپذیرد در افغانستان شکست خورد

سفارت روسیه در واشنگتن به مناسبت سالگرد خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که واشنگتن باید به شکست در جنگ افغانستان اعتراف کند.
کد خبر: ۵۴۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷ - 31August 2022

روسیه: آمریکا باید بپذیرد در افغانستان شکست خوردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سفارت روسیه در واشنگتن به مناسبت سالگرد خروج نیرو‌های آمریکا و ناتو از افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا باید بپذیرد که جنگ در افغانستان با شکست آن‌ها به پایان رسید.

در این بیانیه آمده است: ما با یقین و اطمینان کامل می‌گوییم که واشنگتن باید بپذیرد که جنگ در افغانستان با شکست آمریکا خاتمه یافت؛ و افزون بر این، (این جنگ بیست ساله) هیچ دستاوردی نداشت جز سختی و رنج (برای مردم افغانستان) و فروپاشی امید‌های واهیِ این کشور آسیایی.

سفارت روسیه در واشنگتن با تأکید بر اینکه «کارزار نظامی آمریکا در افغانستان، به تراژدی برای مردم افغانستان تبدیل شد» افزود: بنا بر داده‌های رسمی بیش از ۱۵۰ هزار افغان از جمله ۴۸ هزار غیرنظامی کشته و ۷۵ هزار نفر نیز زخمی شدند؛ و تریلیون‌ها دلار پول مالیات‌دهندگان آمریکا هم بر باد رفت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که واشنگتن باید همه پول‌ها و سرمایه‌های بانک مرکزی افغانستان را که در آمریکا مسدود کرده را برگرداند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق و رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آمریکا اخیراً در گفت‌وگویی اعلام کرد: اکنون یک سال می‌گذرد از آنچه همه با چشمان خود مشاهده کردند که چگونه آمریکایی‌ها فرار کردند. در حالی که ما در حال فرار از افغانستان بودیم، مردم افغانستان به هواپیمای آمریکایی چسبیده بودند. این خروج، آمریکا را در عرصه جهانی شرمسار کرد.

آگوست سال گذشته (۲۰۲۱)، با قدرت‌گیری طالبان در افغانستان، نیرو‌های آمریکا پس از ۲۰ سال که به بهانه «مبارزه با تروریسم» وارد افغانستان شده بودند، مجبور به ترک این کشور شدند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار