تحولات سوریه؛

700 عناصر مسلح در «درعا» تسلیم مقام‌های امنیتی سوریه شدند/ ادامه درگیری‌ با تروریست‌ها در «الزبدانی» سوریه

در چارچوب طرح آشتی ملی سوریه، 700 مجرم تحت تعقیب و وابسته به عناصر گروه‌های تروریستی تسلیم مقام‌های امنیتی شهر درعا شدند.
کد خبر: ۵۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ - 04October 2015

700 عناصر مسلح در «درعا» تسلیم مقام‌های امنیتی سوریه شدند/ ادامه درگیری‌ با تروریست‌ها در «الزبدانی» سوریه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، 700 عنصر مسلح وابسته به گروههای تروریستی مخالف دولت سوریه در شهر درعا در جنوب سوریه روز شنبه در چارچوب طرح آشتی ملی سوریه با تحویل سلاحهایشان به نیروهای امنیتی این شهر، خود را تسلیم کردند.

این منبع افزود که 250 نفر تحت تعقیب و بیش از 450 نفر مسلح خودشان را با سلاحهایشان به مقامات مسئول تسلیم کردند تا به وضعیتشان رسیدگی شود.

پایداری و مقاومت ارتش سوریه و شکست حملات پی درپی گروههای مسلح درعملیات طوفان جنوب و درگیریهای داخلی و سرقتهایی که گروههای مسلح علیه یکدیگر انجام میدادهاند و به کشته شدن دو هزار و 600 تن و شاید بیش از آن منجر شده، مهمترین علت اصلی تسلیم شدن این افراد است.

** ادامه درگیری با تروریستها در «الزبدانی» سوریه

از سوی دیگر پایگاه خبری العهد لبنان از ادامه درگیریها بین نیروهای حزب الله و گروههای تروریستی در منطقه «جبل الشرقی» واقع در شهر الزبدانی خبرداد.

این منبع خبری با اشاره به اینکه این منطقه شامل آتش بس نشده است، تاکید کرد: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در این درگیریها که در حومه شهر «داریا» رخ داد، شماری از تروریستها را از پای درآوردند.

بر اساس این گزارش، در پی بمباران گسترده مناطق «کفرحور» و «بیت جن» واقع در روستای دمشق غربی توسط جنگندههای ارتش سوریه، بسیاری از تروریستها پا به فرار گذاشتند.

** هلاکت دهها تروریست در مناطق مختلف سوریه

در این راستا خبرگزاری رسمی سوریه از به هلاکت رسیدن شماری از تروریستها در درگیریهای فرودگاه «دیر الزور» خبر داد.

سانا افزود: در درگیریهای نیروهای «پیشمرگه» با تروریستها در شهرهای «حسکه» و «درعا»، بیش از 17 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

گفتنی است که منابع خبری سوریه از هلاکت و زخمی شدن شمار زیادی از تروریستها در پی موشک باران توپخانههای ارتش این کشور در شهرهای «ادلب»، «حلب» و ... خبر میدهند که هنوز آمار دقیقی از آن در دست نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار