در راستای اجلاسیه ملی جهادگران؛

رزمایش جهاد دامپزشکی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: در راستای برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران، رزمایش جهادگران دامپزشک ۱۱ شهریور در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ - 01September 2022

رزمایش جهاد دامپزشگی در خراسان جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمد اصغرزاده» مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی، امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران، رزمایش جهادگران دامپزشک فردا (۱۱ شهریور) در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از حضور ۱۵۳ دامپزشک بومی و غیر بومی در خراسان جنوبی خبر داد و بیان داشت: این رزمایش با همکاری بسیج سازندگی، استانداری، دامپزشکی، امور عشایری، بسیج عشایری و بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

اصغرزاده با اشاره به اینکه ۴۰ اکیپ شامل ۱۲ اکیپ غیربومی و ۲۸ اکیپ بومی در این رزمایش حضور دارند، مطرح کرد: این اکیپ‌ها شامل دکتر دامپزشک، کارشناس دامپزشک، کاردان، تکنسین و ناظر شرعی است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی مطرح کرد: ۱۱۵ منطقه روستایی و عشایری در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی از این رزمایش بهره‌مند خواهند شد و دامپزشکان جهادگر خدماتی از جمله واکسیناسیون، سم‌پاشی، ضدعفونی، درمان و آموزش در مورد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه طبق هدف‌گذاری انجام شده، ۷ هزار و ۵۶۹ رأس رام در این رزمایش مورد خدمات جهادی دامپزشکان قرار خواهند گرفت، افزود: همچنین ۸ هزار و ۷۵۸ خانوار از نکات آموزشی بهره‌مند می‌شوند و تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز را استان تأمین کرده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: رزمایش محدود به این سه روز نخواهد بود و در تمام سال فعالیت دامپزشکان ادامه خواهد داشت و مرحله دوم رزمایش در ماه «مهر» همزمان با هفته دامپزشکی در استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها