وزیر کشور:

ایران جزو کشورهای ردیف اول در حوزه رادارهای پیشرفته است/ امروز یک پدافند هوایی خودکفای مستقل داریم

«وحیدی» گفت: امروز رادار‌ها در پدافند هوایی خیلی پیشرفته هستند و جزو کشور‌های ردیف اول هستیم. در تولید موشک پدافند هوایی هم جمهوری اسلامی توانمند است و امروز ما یک پدافند هوایی خودکفای مستقل داریم.
کد خبر: ۵۴۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ - 01September 2022

پدافند هوایی یک نیروی خودکفا و مستقل استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «احمد وحیدی» وزیر کشور، امروز (پنج‌شنبه) در مراسم بزرگداشت روز پدافند هوایی در پادگان شهید نوژه همدان، اظهار داشت: پادگان شهید نوژه مکان مقدسی است که چه ترس‌هایی بر دل دشمنان و چه غم‌هایی را از دل دوستان برد و در دفاع و امنیت کشور در حوزه پدافند هوایی و هوایی نقش مهمی ایفا می‌کند؛ به ویژه اینکه این پایگاه مزین به نام شهدای سوباشی و شهید نوژه است و اینجا غرق معنویت است.

وزیر کشور با بیان اینکه انقلاب بزرگ به دست کسانی حفظ و ادامه دارد که از همه هستی خود برای حفظ نظام گذشتند، افزود: انسان عهدی با خدا بسته که باید به به آن عمل کند، که نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی در پدافند هوایی، نیروی هوایی و در همه نیرو‌های مسلح و خانواده‌های‌شان نزدیکترین‌ها برای عمل به این عهد هستند و همگان باید در حفظ این عهد و امانت کوشا باشیم؛ امانتی که کوه و جبال نتوانستند تحمل کنند و انسان‌ها به دوش گرفتند.

وحیدی افزود: از بین همه انسان‌ها، مومنین و از بین مومنین نزدیک‌ترین افراد متعهد به عهد، رزمندگان اسلام و نیرو‌های مسلح هستند که امروز تحت پرچم ولایت فقیه، جانانه برای دفاع از حریم حرم ایستاده‌اند.

وی با اشاره به سخنانی از شهید قاسم سلیمانی، افزود: شهید سلیمانی فرمودند جمهوری ایران اسلامی حرم است که اگر این حرم حفظ شود، همه حرم‌های دیگر حفظ می‌شوند، حفظ این حرم یعنی حفظ حرم جمهوری اسلامی و بخشی از وظیفه اصلی نیرو‌های مسلح، نگه داشتن این پرچم بلند برفراز جمهوری اسلامی است.

وزیر کشور تصریح کرد: نیرو‌های مسلح تمام اعمال دشمن و توطئه‌ها را رصد می‌کنند، تا دشمن خیال تجاوز به سرش نزند و در حالی که اقصی‌نقاط عالم در جنگ و ناامنی است، مسیر تجاوز به خاک ایران را بر روی آن‌ها بسته‌اند؛ پس این خیلی مقام مهمی است و هر روز، روز نیرو‌های مسلح است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دهم شهریور به طور اختصاصی روز پدافند هوایی است و چه تدبیری توسط فرمانده معظم کل قوا برای تشکیل این نیرو بود که قبلا در دوران دفاع مقدس هم تاثیرگذار بودند؛ اما احساس شد که این نیرو باید ارتقاء پیدا کند و امروز پدافند هوایی، نیروی چهارم ارتش حافظ آسمان‌های کشور در مقابل هر حرکت دشمن است.

وحیدی با تاکید بر اینکه تجهیزات پدافند هوایی از پیچیده‌ترین تجهیزات است، افزود: امروز جمهوری اسلامی در حوزه راداری آن‌چنان پیشرفته است که از رادار‌های فازی آن در دنیا استفاده می‌شود و تجهیزات پیشرفته دوربرد دنیا با این رادار‌ها کار می‌کنند.

وی متذکر شد: امروز رادار‌ها در پدافند هوایی خیلی پیشرفته هستند و جزو کشور‌های ردیف اول هستیم. در تولید موشک پدافند هوایی هم جمهوری اسلامی توانمند است و امروز ما یک پدافند هوایی خودکفای مستقل داریم.

وزیر کشور یادآور شد: وقتی راجع به پدافند هوایی صحبت می‌شود، بحث کسری از ثانیه است؛ همه این اتفاقات باید در ثانیه اتفاق بیفتد و این قدرت امروز در جمهوری اسلامی است، امروز پدافند هوایی این افتخار را دارد که تمام تجهیزاتش تولید داخل است.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی یک نیروی زمین، دریا و هوا پایه است، افزود: ظرفیت پدافند هوایی در کشور بسیار خوب است و توانمندی‌های بسیار ارزشمند داریم.

عدم اعتماد به دشمن رمز موفقیت جمهوری اسلامی است

وحیدی با اشاره به شهدای سایت پدافند سوباشی، عنوان کرد: شهدای سوباشی بعد از اینکه قطعنامه پذیرفته شد، مورد هجمه دشمن قرار گرفتند؛ لذا برای ما یک عبرت است که دشمن خبیث به هیچ اصولی پایبند نیست.

وی متذکر شد: البته دشمنان ما همیشه این‌گونه هستند و دشمن، دشمن بی‌اخلاق و شیطان‌صفت است و به آن‌ها نمی‌شود اعتماد کرد و رمز موفقیت جمهوری اسلامی عدم اعتماد به آن‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار