مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان:

داستان‌نویسی در حوزه دفاع مقدس مضمون‌های باورپذیر زیادی دارد

سرهنگ «حبیبی» با بیان اینکه در حوزه داستان‌نویسی با شاخه‌های مختلف نیز اتفاق‌های خوب زیاد است، گفت: داستان دفاع مقدس یک فرصتی را در داستان‌نگاری دارد که در شرایط دیگر به سختی می‌توان ایجاد کرد. در داستان‌نویسی باید یک باورپذیری پدید بیاید و حوزه دفاع مقدس مضمون‌های باورپذیر زیادی دارد.
کد خبر: ۵۴۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ - 01September 2022

داستان‌نویسی در حوزه دفاع مقدس مضمون‌های باورپذیر زیادی داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در مراسم اختتامیه دوره کارگاه آموزشی «داستان نویسی دفاع مقدس»، با تاکید بر اینکه ما وظیفه خود می‌دانیم که دوران دفاع مقدس به‌عنوان دورانی زرین و بی‌بدیل در تاریخ انقلاب اسلامی را زنده نگه داریم و از آن پاسداری کنیم، اظهار داشت: ما مصمم هستیم تا تاریخ دفاع مقدس که ذخیره‌ای گران‌بها برای تثبیت انقلاب اسلامی و پیشرفت و اعتلای کشور، اقتدار و امنیت، عزت نسل فعلی و نسل‌های آینده است را حفظ کنیم و از هرگونه تحریف و انحراف آن جلوگیری کنیم و نگذاریم آن دوران سراسر افتخار به فراموشی سپرده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه یکی از بهترین شیوه‌های انتقال ارزش‌های دفاع مقدس ابزار هنر است، تصریح کرد: انتظار داریم همه هنرمندان در این عرصه یاری‌گر ما باشند و از همه آثار هنری در مقوله معارف دفاع مقدس حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خاطرات پراکنده‌ای که پیشکسوتان دفاع مقدس دارند، یک گنج قابل توجهی از جنگ را ساخته است؛ دفاع مقدس ما طعم خاصی دارد، اینکه انسان چقدر می‌تواند در یک موقعیت خاص، ایثار و ازخودگذشتگی انجام دهد؛ موضوعی است که در خاطرات می‌توان آن را دید.

حبیبی با بیان اینکه در حوزه داستان‌نویسی با شاخه‌های مختلف نیز اتفاق‌های خوب زیاد است، تاکید کرد: داستان دفاع مقدس یک فرصتی را در داستان‌نگاری دارد که در شرایط دیگر به سختی می‌توان ایجاد کرد. در داستان‌نویسی باید یک باورپذیری پدید بیاید و حوزه دفاع مقدس مضمون‌های باورپذیر زیادی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به اهمیت حوزه پژوهش در دفاع مقدس، متذکر شد: اگر می‌خواهیم دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود، باید به فضای پژوهش دفاع مقدس اهتماد ورزید؛ زیرا می‌توان یک روایت خوبی از مستندات تاریخی را ضبط و ثبت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار