نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین؛

از فرصت فضای مجازی برای تبلیغ دین استفاده حداکثری کنیم

آیت‌الله عابدینی گفت: از فرصت فضای مجازی برای تبلیغ دین و رساندن پیام دین به مردم دنیا استفاده حداکثری کنیم.
کد خبر: ۵۴۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱ - 01September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار حجت‌الاسلام‌ و المسلمین «حسینی‌کوهساری» مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور که عصر امروز (پنجشنبه) در دفتر نمایندگی ولی فیقه برگزار شد اظهار داشت: تحولاتی در حوزه علمیه برای ایجاد زیرساخت‌های ارتباطات جهانی و بین‌المللی جهت رساندن پیام دین به مردم دنیا ایجاد شده است و از این بابت خرسندیم.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه خداوند نقشه رسالت رسول اکرم (ص) را جهانی ترسیم کرده است، تصریح کرد: ما اگر نگاه‌های جهانی قرآن را بررسی نکنیم، رسالت‌های جهانی نبی مکرم اسلام (ص) را توجه نکرده‌ایم و حق آیات قرآن کریم ادا نمی‌شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: حضرت رسول (ص) فرمودند «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» یعنی هر کسی که صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست؛ اگر با این دید نگاه کنیم، ما را از حیطه کشور و منطقه فراتر می‌برد.

وی یادآور شد: همچنین در حدیثی آمده «مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ»، یعنی هر مسلمانی بشنود صدای انسانی را که فریاد کمک سر می‌دهد و او را کمک نکند، مسلمان نیست؛ در حدیث قید مسلمان ذکر نشده است.

وی اظهار کرد: اینکه در احادیث آمده «کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِالْخَیْرِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ لِیَرَوْا مِنْکُمُ الِاجْتِهَادَ وَ الصِّدْقَ وَ الْوَرَعَ»، یعنی مردم را به‌غیر زبان بلکه با کردار خود به خیر و نیکو‌کارى دعوت کنید، مردم باید کوشش در عبادت، راستگویى و پرهیزکارى شما را ببینند.

وی افزود: این‌طور نباشد که ما برویم افراد مسلط به زبان را پیدا کنیم و بگوییم حالا شما بیایید دین را یاد بگیرید، بلکه باید برعکس باشد، این جای حساسی است که اگر دقت نشود ممکن است ما در آمار کارهای مهمی انجام دهیم ولی در محتوا کارهایمان جدی نشود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در باب فضای مجازی حوزه علمیه قم به‌ صورت تحسین برانگیز از این فضا استفاده کرده است، در فضای نرم‌افزاری نیز تا حدودی همین‌گونه است و ان‌شاءالله بهتر از این هم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: حوزه علمیه قم در فضای مجازی چون دغدغه، ایمان و انگیزه‌های قوی دارد راضی نمی‌شود شبهات باقی بماند، به همین خاطر خیلی امیدوار هستیم، اما باز هم جا دارد سرمایه‌گذاری‌های جدی در این حوزه‌ها داشته باشیم تا به نحو احسن رسالت‌های بین‌المللی انجام شوند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: خیلی باید دقت کنیم مواردی را مطرح نکنیم که عزیزان اهل سنت دلسرد شوند، ما باید اهل سنت را آن‌طور ببینیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌بینند، روی جهاتی از قبیل اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی خیلی باید جدی کار کرد.

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید همه دو قطبی‌ها را دور بریزید، اینکه بخواهیم بگوییم فلانی اصلاح‌طلب است، فلانی اصولگرا است، این چپ است، آن راست است، این‌ها از فلان طایفه، قوم و ملت هستند، این‌ها را کنار بگذارید، فقط دو قطبی مستکبر و مستضعف را ببینید، خداوند طبق آیه «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ» می‌فرماید من نیز در کنار مستضعفان هستم.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسینی‌کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور گزارشی از فعالیت های انجام شده، ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار