امام جمعه یاسوج:

انگلیس از ظلم و جنایت دست‌بردار نیست

حجت‌الاسلام «حسینی» با بیان اینکه انگلیس هنوز هم دست‌بردار غارت، ظلم و جنایت نیست، گفت: هر جا که توطئه‌ای علیه ایران وجود دارد بخشی از آن به دلیل حضور انگلیس است.
کد خبر: ۵۴۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ - 02September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «سید نصیر حسینی» امام جمعه یاسوج امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ۱۲ شهریور سالروز شهادت «رئیس‌علی دلواری» و روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس، اظهار داشت: در جنگ جهانی اول بخشی از کشورمان به اشغال انگلستان درآمد و با اینکه اعلام بی‌طرفی شد اما این اشغال‌گری ادامه داشت و حدود ۴۰ درصد از جمعیت ایران در اثر طرح انگلیس و ایجاد قحطی، از بین رفتند. 

امام جمعه یاسوج جنایات انگلیس در خصوص امیرکبیر و کودتا علیه احمد‌شاه به دلیل مخالفت با دسیسه‌های انگلیس علیه دین را از دیگر جنایات این کشور در ایران دانست و افزود: کشور انگلیس هنوز هم دست‌بردار غارت، ظلم و جنایت نیست.

حسینی نقش انگلیس در جدایی بحرین از ایران، انحلال جریان مشروطیت، مقابله با نهضت جنگل، به شهادت رساندن رئیس‌علی دلواری و کودتای ۲۸ مرداد و سرنگونی دولت مصدق را از دیگر توطئه‌هایی دانست که کشور انگلیس در آنها نقش داشت و تصریح کرد: هر جا که توطئه‌ای علیه ایران وجود دارد بخشی از آن به دلیل حضور انگلیس است و بر این اساس نباید به انگلیسی‌ها اعتماد کرد.

وی به روز بزرگداشت سلمان فارسی اشاره داشت و بیان کرد: سلمان فارسی، فردی دانا، مقاوم و حکیم بود و در کنار پیامبر اسلام (ص) و حضرت امیرالمومنین (ع) حضور داشت تا نهضت اسلام پیروز شود که خانواده‌های ایرانی باید افرادی در این تراز تربیت کنند تا انقلاب اسلامی تا ظهور حضرت مهدی (عج) باقی بماند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه انسان‌های آگاه، دانا، شجاع و بصیر سبب پیروزی انقلاب اسلامی شدند، اضافه کرد: جوانان این کشور با دست خالی در جبهه‌ها ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار