امام جمعه قصرشیرین:

کنگره بزرگ اربعین نشان دهنده یکپارچگی دنیای اسلام است

حجت‌الاسلام «صالحی» گفت: کنگره بزرگ اربعین نشان دهنده یکپارچگی دنیای اسلام است که به صورت خودجوش به وجود آمده و عشق و ارادات مردم به امام حسین (ع ) این شور حسینی را به وجود آورده است.
کد خبر: ۵۴۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ - 02September 2022

کنگره بزرگ اربعین نشان دهنده یکپارچگی دنیای اسلام استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، اظهار داشت: پیاده روی بزرگ اربعین آثار اجتماعی و فرهنگی بسیاری دارد که اگر بخواهیم به ابعاد بین المللی این موضوع توجه کنیم جلب توجه جهانی به رویدادهای مذهبی است.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: کنگره بزرگ اربعین نشان دهنده یکپارچگی دنیای اسلام است که به صورت خودجوش به وجود آمده و عشق و ارادات مردم به امام حسین (ع ) این شور حسینی را به وجود آورده است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین بیان داشت: کنگره بزرگ اربعین مذاهب مختلف اسلامی و ادیان دیگر را زیر پرچم محبت امام حسین (ع) گرد هم می آورد و از ابعاد بین المللی این حرکت بزرگ وحدت جهان اسلام است.

وی از دیگر ابعاد اربعین را قدرت نمایی محور مقاومت بیان کرد و گفت: اربعین غیر از جلوه های مذهبی یک صف آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان زرد و زور و تزویر در عالم است تا جایی که امروز جریان استکبار جهانی تلاش های زیادی کرد تا ابعاد این رویداد بزرگ جهانی را تحت شعاع قرار دهد اما رهبران جریان مقاومت با تدارک گسترده امنیتی قدرت نمایی عظیمی کرده و می کنند.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: سومین جلوه اربعین جلوه باشکوه اسلام سیاسی است که برگزاری موفق و مردمی و البته میلیونی راهپیمایی اربعین با استناد بر موارد فوق نشان از یک جلوه اسلام ناب  محمدی است ، اسلامی که تنیدگی معناداری دین با سیاست دارد.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: کنگره اربعین علاوه بر اینکه سیلی محکمی به برخی رهبران خودفروخته و سست عنصر دنیای اسلام می زند پیامی بین المللی به مردم غیر مسلمان می دهد که دین اسلام و مذهب تشیع و موضوع ولایت و ولایتمداری در مذهب شیعه جلوه ای موفق و متعالی از اسلام سیاسی است که تامین کننده منافع دنیوی و اخروی بشر است.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به مذاکرات هسته ای و لزوم حمایت از تیم مذاکره کننده گفت: یکی از محورهایی که در مذاکرات هسته ای باید مورد توجه قرار گیرد پرداختن به چرایی موفقیت تیم مذاکره کننده کنونی است که نظر رسمی ایران درباره رفع تحریم ها است.

حجت الاسلام صالحی افزود: روز دوشنبه هفتم شهریورماه رییس جمهور کشورمان در نشست خبری خود با هوشمندی و قاطعیت درباره مذاکرات هسته ای شروط اصولی ایران را برای توافق تکرار کرد که شامل تضمین هایی اطمینان آور، راستی آزمایی عینی و عملی نسبت به رفع تحریم ها به صورت معنا دار و پایدار و بسته شدن موضوع ادعاهای سیاسی است و اکنون ایران در مسائل مذاکرات هسته ای تغییرات راهبردی پیدا کرده و این باعث به حالت انفعال درآمدن  طرف غربی شده تا جایی که همه ی طرفین برجام تامین درخواست ایران را درست ببینند.

تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت الله ناصری و نگاهی به تحولات عراق از دیگر محورهای خطبه های امروز نمازجمعه قصرشیرین بود.

وی در پایان از تمام کسانی که راه تشرف و زیارت رابرای زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام از مرزخسروی دروازه کربلا گشودند و در حال حاضر از زوارحسینی پذیرایی می‌کنند، صمیمانه قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار