نماینده مردم در مجلس:

وزارت امور خارجه پیگیر مساله حق‌آبه ایران از ارس باشد

علیرضابیگی گفت: اجرایی شدن پروژه‌های بزرگ سدسازی ترکیه تهدید است، زیرا احساس می‌شود برای آب گیری آن سد‌ها آب و حیات رودخانه ارس مورد تهدید قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۴۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱ - 02September 2022

وزارت امور خارجه پیگیر مساله حق‌آبه ایران از ارس باشد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «احمد علیرضابیگی» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص ضرورت پیگیری مساله حق‌آبه ایران از کشور ترکیه، اظهار داشت: امروزه حق‌آبه کشورمان از ارس تامین می‌شود و مشکلی برای تحصیل این مهم وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: همچنین در دولت دهم سد ذخیره‌ای خداآفرین با میزان حجم یک میلیارد و هشتصد میلیون متر مکعب احداث شد تا در ایام زمستان آب ذخیره شود تا در ایام کشت و کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در این میان باید یادآور شد اجرایی شدن پروژه‌های بزرگ سدسازی ترکیه تهدید است، زیرا احساس می‌شود برای آب گیری آن سد‌ها آب و حیات رودخانه ارس مورد تهدید قرار می‌گیرد.  

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه حوزه دیپلماسی کشورمان باید این مهم را به طور جدی پیگیری کند، افزود: امروزه پروژه‌های آبرسانی در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل بر اساس آب رود ارس و ذخایر سد‌های احداث شده صورت می‌گیرد لذا اگر این آب قطع شود، شاهد بروز آسیب بزرگی خواهیم بود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی سد ارس در آذربایجان غربی و سد خداآفرین در آذربایجان شرقی نیاز مردمان این مناطق و همچنین سد اصلاندوز آبرسانی دشت مغان را انجام می‌دهد لذا اگر تهدید شوند، زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها