امام جمعه اردکان:

اربعین حسینی بهترین ظرفیت برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است

حجت‌الاسلام شاکر گفت: اربعین و زیارت حضرت امام حسین (علیه‌السلام) در این سال‌ها به‌صورت حماسه‌ای بزرگ و اجتماع میلیونی درآمده است و بهترین ظرفیت برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
کد خبر: ۵۴۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸ - 02September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید اسماعیل شاکر» امام‌جمعه شهرستان «اردکان» در خطبه‌های نماز جمعه امروز جامعه را محتاج به فضائل اخلاقی و سلوک اجتماعی اهل‌بیت دانست و اظهار داشت: جامعه‌ای که از مکارم اخلاقی دور باشد از نظر دنیوی هم آزار می‌بینند.
 
حجت‌الاسلام شاکر افزود: اربعین و زیارت حضرت امام حسین (علیه‌السلام) در این سال‌ها به‌صورت حماسه‌ای بزرگ و اجتماع میلیونی درآمده است و بهترین ظرفیت برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
 
امام جمعه اردکان اذعان دشت: اربعین، ظرفیتی دارد که می‌تواند جهان اسلام را متحد کند، جبهه مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران را متحد و تقویت کند و اختلافات کشور‌های همسایه و مسلمان را برطرف نماید.
 
وی بیان کرد: از وظایف ما این است که اگر توانایی داریم خود را به این کاروان ملحق کنیم و اگر توانایی همراهی نداریم از حمایت دریغ نورزیم و به موکب‌های پذیرایی کمک کنیم.
 
حجت الاسلام شاکر افزود: مهم‌ترین وظیفه ما این است که در برابر نقشه دشمنان با جهاد تبیین موضوع اربعین را پررنگ کنیم، زیرا دشمنان ما در برابر این حماسه بزرگ و میلیونی دست به سانسور و تحریف می‌زنند.
 
امام جمعه شهرستان اردکان تصریح کرد: ما با قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و به دستور ثقلین با مراجع معظم تقلید عقد اخوت بسته‌ایم و با این دولت و آن دولت عقد اخوت نداریم و تا جایی که این مسئولین و دولت‌ها در مسیر قرآن و اهل‌بیت و نظر مراجع حرکت می‌کنند از آن‌ها حمایت می‌کنیم، اما اگر هر دولتی و هر مسئولی از این مسیر جدا شد ما همراهی نمی‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه قرآن کریم بر حریم بین زن و مرد نامحرم تاکید کرده است افزود: اهل‌بیت به ما گفته‌اند که این حریم را تقویت کنیم. هر دولت و مسئولی حریم زن و مرد نامحرم را تضعیف کند ما همراه نیستیم گرچه حریف هم نشویم و بد و بیراه بشنویم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار