رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

دفاع از ارزش‌های اسلامی ویژگی برجسته شهدای مدافع حرم بود

«قاضی‌زاده هاشمی» گفت: دشمنان اسلام سعی داشتند حرم‌های حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) را که پایگاه‌های تبلیغ اسلام و آگاهی‌بخشی به مردم جهان بودند، تخریب کنند اما مدافعان حرم از ایران و سایر ممالک اسلامی با ایثار و ازخودگذشتگی مانع تخریب این حرم‌های مطهر شدند.
کد خبر: ۵۴۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴ - 03September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گردهمایی دختران حسینی با عنوان «همسفر با رقیه (س)» که با حضور جمعی از دختران شهدا در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در مکتب حسین (ع) یک دختر سه ساله مبارز و نستوه، آرمان پدر را فریاد می‌زند و بعد از ۱۴۰۰ سال به گوش می‌رسد که این از برکت کربلا است.

وی خطاب به همسران شهدا گفت: من قدردان زحمات شما برای فرزندانتان به ویژه دختران شهدا هستم چون علاوه بر مادر بودن، نقش پدر بودن را نیز ایفا می‌کنید و در جهاد همسران شهیدتان سهیم هستید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: واقعه عاشورا، از زمان هجرت از مدینه تا زمان شهادت امام حسین (ع) به روایتی کمتر از یک سال به طول انجامید اما حرکت عظیمی که حضرت زینب (س) و زنان حرم انجام دادند در طول تاریخ بود و نگذاشتند پرچم امام حسین (ع) بر زمین بماند.

این مسئول ادامه داد: حضرت زینب (س) و زنان قیام از هر موقعیتی جهت انتقال پیام امام حسین (ع) و شهدای کربلا به جامعه استفاده می‌کردند؛ بر همین اساس عظمت کار زنان قیام به اندازه شهادت و جان‌نثاری اصحاب سیدالشهدا (ع) است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و برافراشته ماندن پرچم امام حسین (ع) در جهان به عظمت خون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم است.

وی یادآور شد: حرم‌های حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) به‌عنوان پایگاه‌های تبلیغ اسلام و آگاهی‌بخشی به مردم جهان، خار چشم دشمنان اسلام بود لذا سعی در تخریب آن‌ها داشتند اما مدافعان حرم از ایران و سایر ممالک اسلامی که جمعی از آن‌ها به خیل شهدا پیوستند با ایثار و ازخودگذشتگی مانع تخریب این حرم‌های مطهر شدند.

تجلیل از دختران شهدا و مرثیه‌سرایی ذاکرین اهل‌بیت (ع) پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار