یادداشت/

سلام بر «قراویز»

در عملیات «قراویز»، شهید «علیرضا خزایی» فرمانده سپاه اسدآباد به همراه ۱۲ نفر از پاسداران انقلاب اسلامی اسدآباد غریبانه به شهادت رسیدند و پیکر‌های پاکشان پس از حدود یک سال با عقب‌نشینی دشمن به دست آمد.
کد خبر: ۵۴۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ - 03September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، در عملیات «قراویز» ۱۳ نفر از رزمندگان شهرستان اسدآباد به شهادت رسیدند، به همین منظور پاسدار جانباز «نامدار سوری» یکی از رزمندگان اسدآبادی حاضر در این عملیات یادداشتی را به این مناسبت نوشته است.

سلام بر کوهی که با خواهرش «تپه‌دوقلو» یک سال تمام جنازه‌های بهترین فرزندان اسدآباد را در دل خود نگه داشت و رشادت‌های آن‌ها را تماشا کرد و خون گریست و منتظر ماند تا مردترین مردها بیایند و پیکرهای مطهر شهدا را به ما برسانند.

قراویز؛ یادت هست که «علیرضا خزایی» فرمانده سپاه اسدآباد و دوازده یار باوفایش را پس از عملیات «شهیدان رجایی و باهنر» در ۱۱ شهریور سال ۱۳۶۰ حدود یک سال به امانت نگاه داشتی و از آن‌ها مانند جان خود حفاظت کردی و وقتی دشمن عقب نشست، امانت‌هایت را به دل‌های داغدار ما پس دادی.

قراویز ای امانت‌دارِ عشاق
قراویز ای فغان ما به آفاق

قراویز السلام ای وادی عشق
نمودی ره به ما ای هادی عشق

بهشت جاودان نزدیک کردی
دل دشمن چو شب تاریک کردی

«قراویز» نام کوهی است میان شهر سرپل‌ذهاب و قصرشیرین که عملیات «شهیدان رجایی و باهنر» را سپاه استان همدان و گردان نور ارتش جمهوری اسلامی در آن منطقه انجام دادند. در این عملیات شهید «علیرضا خزایی» فرمانده سپاه اسدآباد به همراه دوازده نفر از پاسداران انقلاب اسلامی اسدآباد غریبانه به شهادت رسیدند و پیکرهای پاکشان پس از حدود یک سال با عقب‌نشینی دشمن به دست آمد و در گلزار شهدای اسدآباد به خاک سپرده شدند.

سلام بر «قراویز»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار