جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

نیرو‌های مسلح باید تصمیم‌سازِ نبرد‌های احتمالی باشند

سردار فرحی گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی بر خود لازم می‌دانند که با توسعه‌ چهار مؤلفه‌ فناوریِ سخت‌افزار، نرم‌افزار، مغزافزار و سازمان‌افزار، تصمیم‌سازِ نبرد‌های احتمالی آینده باشند.
کد خبر: ۵۴۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ - 03September 2022

نیرو‌های مسلح باید تصمیم‌سازِ نبرد‌های احتمالی باشندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش مدیران کل پدافند غیر عامل استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: سرعت تغییرات فناورانه و پیشرفت فناوری‌ها در دنیا یکی از کلان روند‌های اصلی محاسبات راهبردی است و لازم است همه بخش‌های دفاعی متناسب با این سرعت و با در نظر داشتن اولویت‌های دفاعی مسیر حرکت و عمل خود را ترسیم کنند.

سردار فرحی با تشریح برخی از تهدیدات فناورانه از ابعاد مختلف و بررسی آثار متفاوت آن‌ها برای دفاع، لازمه موفقیت را نگاه تیزبینانه و هوشمندانه عنوان کرد و گفت: برای همگام‌سازی وزارت دفاع با پیشرفت‌های دنیا، از روش‌های ابتکاری و خلاقانه خوبی استفاده شده است و از طرفی در سطح ملی نیز همکاری‌های خوبی با بخش‌های ملی و کشوری و همچنین با سازمان پدافند غیرعامل وجود دارد.

جانشین وزیر دفاع با تشریح راهبرد‌های وزارت دفاع در خصوص پدافند غیر عامل عنوان کرد: در ساختار وزارت دفاع برای انجام این‌ماموریت تمهیداتی صورت گرفته است که در موضوعات مختلفی از جمله کمک به حادثه دیدگانِ سیل و زلزله و رخداد‌های طبیعی همچون آتش سوزی جنگل‌ها و ... منشأ اثرات فراوانی شده است.

وی در همین زمینه افزود: وزارت دفاع «قرارگاه پدافند غیرعامل» را تشکیل داده است تا مأموریت‌هایی از جمله شناسایی و رصد تهدیدات، فراهم‌آوری و هماهنگی زیرساخت‌های سخت‌افزاری و پشتیبانی شبانه‌روزی نرم‌افزاری را متناسب با نوع تهدیدات و بروز مخاطرات، نه‌تنها غافلگیر نشده، بلکه در کمترین زمان، مناسب‌ترین اقدام را در راستای شناسایی و دفع و پاسخ به تهدیدات به کار گیرد.

سردار فرحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان تغییر شکل جنگ‌های سنتی به جنگ‌های ترکیبی و‌ پیچیده تصریح کرد: امروزه متناسب با قدرت کشورها، شکل نبرد‌ها نیز پیچیده‌تر شده و در واقع جنگ‌های ترکیبی (فیزیکی، پرتویی، زیستی، میکروبی، سایبری، شناختی) جایگزین جنگ‌های کلاسیک و سنتی شده اند.

جانشین وزیر دفاع اضافه کرد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با راه‌اندازی زیرساخت‌های مقابله با انواع تهدیدات زیستی، پرتویی و شیمیایی، قادر است تهدیدات در این‌خصوص را شناسایی کند.

وی تأکید کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی می‌بایست با توسعه‌ی چهار مولفه‌ی فناوریِ سخت‌افزار، نرم‌افزار، مغزافزار و سازمان‌افزار، باید با قدرت پیش‌بینی نبرد‌های آینده و اکتساب آمادگی‌های لازم تصمیم‌سازِ نبرد‌های احتمالی آینده باشند.

سردار فرحی با بیان اینکه به‌طور کلی تلاش وزارت دفاع در حوزه پدافند غیر عامل بر دو اصل عدم غافلگیری و همچنین تأمین نیازمندی‌های تحقق این مهم در سطح نیرو‌های مسلح و کشوری است، گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ۵۱ شهر را به امکانات و تجهیزات مورد نیاز پدافند غیر عامل تجهیز کرده و آماده است تا هر نوع همکاری و هماهنگی با سازمان پدافند غیرعامل کشور را در راستای تقویت کشور در ابعاد مختلف به کار گیرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار