نهاد وابسته به سازمان ملل گزارش داد؛

تخریب ۸۷۰۰ باب خانه و آوارگی ۱۳ هزار فلسطینی از سال ۲۰۰۹ تاکنون

نهاد وابسته به سازمان ملل گزارش داد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۹ تاکنون، بیش از ۸ هزار خانه متعلق به فلسطینیان را تخریب کرده که موجب آوارگی و بی‌سرپناه شدن هزاران نفر شده است.
کد خبر: ۵۴۳۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ - 03September 2022

تخریب ۸۷۰۰ باب خانه و آوارگی ۱۳ هزار فلسطینی از سال ۲۰۰۹ تاکنونبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، یک نهاد وابسته به سازمان ملل گزارش داد که رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۹ تاکنون، بیش از ۸ هزار خانه متعلق به فلسطینیان را در اراضی اشغالی تخریب کرده که موجب آوارگی و بی سرپناه شدن هزاران نفر شده است.

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی موسوم به اوچا در این گزارش اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در مجموع ۸۷۴۶ خانه و ساختمان متعلق به فلسطینیان را از سال ۲۰۰۹ تا اواخر آگوست گذشته تخریب کرده است.

این گزارش می‌افزاید که با تخریب این خانه‌ها، حدود ۱۳ هزار فلسطینی آواره و بی‌سرپناه شدند و قریب به ۱۵۲ هزار نفر به سبب این تخریب‌ها آسیب دیده اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که این تخریب‌ها موجب وارد آمدن خسارت به حدود ۱۵۵۹ خانه دیگر نیز شده است.

ساختمان‌های تخریب شده اغلب مسکونی یا خدماتی و یا متعلق به زیرساخت‌های فلسطینیان بوده اند.

در این گزارش آمده است که معمولاً بیشتر تخریب‌ها به بهانه نداشتن مجوز ساخت صورت گرفته است. این در حالی است که دریافت مجوز ساخت برای فلسطینیان امری تقریباً غیرممکن است و رژیم صهیونیستی حتی برای ساخت و ساز در زمین های فلسطینیان نیز به آنان مجوز نمی‌دهد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار