یادواره شهدای روستای نعیم‌آباد برگزار شد

یادواره شهدای روستای نعیم‌آباد از توابع بخش مرکزی نیشابور حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ - 03September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از نیشابور، یادواره پنج شهید روستای نعیم‌آباد یادبود شهید تازه‌شناسایی شده این روستا «محمدابراهیم زکی» که به‌عنوان شهید گمنام در شهر خواف به خاک سپرده شده امروز با حضور سرهنگ پاسدار «علی نیک‌یاد» فرمانده سپاه ناحیه نیشابور، مسئولین شهرستان‌های نیشابور و خواف و قشرهای مختلف مردم در مسجد این روستا برگزار شد.

مادر شهید در سخنانی اظهار داشت: متولیان امور شهدا چند سال پیش به من پیشنهاد دادند برای اینکه از درد دوری فرزندتان که به‌واسطه شهادت، جاویدالاثر شده است بکاهیم، یادمانی برای او احداث شود تا آرام بگیرید.

وی افزود: به آن‌ها اعلام کردم که از خدا خواستم به من صبر بدهد تا زنده هستم خبری از فرزندم به من برسد، تا اینکه خدا خواسته من را اجابت کرد.

این مادر شهید یادآورشد: و بعد از گذشت ۳۸ سال هفته گذشته به زیارت مزار فرزندم در خواف رفتم دانستم و دلم آرام گرفت. از مردم بزرگوار و شریف خواف تشکر می‌کنم که فرزند من را همچون فرزند خود می‌دانستند و به خوبی از او و من میزبانی کردند.

جمعی از مسئولین شهرستان خواف که برای حضور در یادواره شهدای روستای نعیم‌آباد به شهرستان نیشابور سفر کرده‌اند قبل از شرکت در این مراسم، با حضور در منزل شهید محمدابراهیم زکی با مادر این شهید والامقام دیدار کردند.

«محمدابراهیم زکی» فرزند محمداسماعیل در پنجم تیر ۱۳۴۳ در روستای نعیم‌آباد از توابع بخش مرکزی نیشابور متولد شد. وی سرانجام در ۲۲ اسفند ۱۳۶۳ به‌عنوان تیربارچی در عملیات «بدر» در «جزیره مجنون» به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهیدوالامقام در منطقه باقی ماند و بعد از دفاع مقدس تفحص شد و به ایران اسلامی بازگشت که به دلیل نداشتن پلاک و مدارک هویتی در هفدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به‌عنوان شهید گمنام در تپه شهدا شهر خواف به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها