سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت:

زائران اربعین حسینی دُز یادآور را حتما تزریق کنند

رضایی گفت: زائرین برای داشتن سفری توام با سلامتی قبل از سفر اربعین حسینی دوره واکسیناسیون کرونا خود را تکمیل کنند.
کد خبر: ۵۴۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ - 03September 2022

زائران اربعین حسینی دُز یادآور را حتما تزریق کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «فرشید رضایی» سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اظهار داشت: زائران برای داشتن سفری توام با سلامتی قبل از سفر اربعین، دوره واکسیناسیون کرونا خود را تکمیل کنید.

رضایی افزود: زائران اربعین اگر از آخرین تاریخ تزریق واکسنشان بیشتر از شش ماه گذشته است، واکسن کرونای دز یادآور را بزنند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: زائران عزیز اربعین در طول پیاده روی مایعات کافی بنوشند و از آب سالم و فراوان، غذاهای پخته شده تازه و گرم، میوه پوست دار و شسته شده استفاده کنند.

تمرین پیاده روی

وی ادامه داد: زائران از چند روز قبل از اربعین، پیاده روی منظم داشته باشند و برای سلامتی زانوها، هنگام پیاده روی از عصا استفاده کنند. از کفش راحت و مخصوص پیاده روی و دو جوراب یا جوراب حوله‌ای استفاده کنند. از کوله پشتی مناسب استفاده کرده و از حمل بار اضافی و سنگین پرهیز کنند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: فهرست وسایل ضروری همراه زائران داروهای بیماری‌های زمینه‌ای برای 10 روز، چسب زخم، پودر ORS، نمک، آلوخشک و انجیرخشک (برای پیشگیری از یبوست)، قاشق و لیوان، دمپایی، صابون، چراغ قوه باشد.

استراحت در فواصل زمانی معین

فرشیدی با بیان اینکه زائران در فواصل زمانی منظم، به خود استراحت دهند و از مواجه طولانی مدت با آفتاب خودداری کنند، افزود: برای در امان بودن از آفتاب و نور شدید خورشید از عینک آفتابی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب، استفاده کنند. از لباس مناسب، گشاد و با الیاف نخی به تن کنند.

وی بیان داشت: زائران در طول پیاده روی مایعات کافی بنوشند. در اماکن شلوغ و پر تجمع، از ماسک استفاده کنند و در صورت داشتن علایم بیماری، ماسک بزنند و از دیگران فاصله بگیرند و به مراکز درمانی اطلاع دهند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه و با یک اسهال عفونی خطرناک است که از طریق آب، غذا و دست آلوده منتقل می‌شود،گفت: لازم است زائران به طور منظم دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و از آب سالم و فراوان، غذاهای پخته شده تازه و گرم، میوه پوست دار و شسته شده استفاده کنند.

فرشیدی افزود: زائران اربعین از خوردن هرگونه سالاد و سبزیجات، ماهی، لبنیات غیر پاستوریزه و غذاهای دارای سس و کشک، خودداری کنند. اگر با تب، سرفه، ضایعات پوستی اسهال و استفراغ مواجه شدند؛ فورا به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند.

قرنطینه پس از بازگشت

وی در پایان از زائران اربعین خواست: پس از بازگشت از سفر قرنطینه را رعایت کنند و مخصوصا از خانم‌های باردار، سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی فاصله بگیرند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها