مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر (عج) استان قزوین:

استقامت باید بر مبنای عمل به تکلیف الهی باشد

حجت‌الاسلام معبودی گفت: استقامت از عوامل پیروزی است و استقامتی که قرآن و ائمه بر آن امر دارند و هر استقامتی مقدس نیست و باید استقامت بر مبنای عمل به تکلیف الهی باشد.
کد خبر: ۵۴۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳ - 03September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، دوره توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی استان قزوین به همت سازمان بسیج دانش آموزی، بسیج فرهنگیان معاونت آموزش سپاه صاحب الامر (عج) و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی قزوین به مدت ۴ روز با حضور اساتید امر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «علی معبودی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر (عج) استان قزوین در جمع دبیران درس آمادگی دفاعی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید باید در یک جبهه واحد قرار بگیرید و این رمز موفقیت و پیروزی است و هر کجا که صف واحد داشتیم پیروز بودیم و جبهه متعدد باعث شکست می‌شود.

وی گفت: تکلیف گرا بودن هم از دیگر عوامل پیروزی است و مثال بارز آن فرمان امام خمینی(ره) در زمان جنگ بود که فرمودند جنگ تا پایان فتنه باید ادامه داشته باشد و رزمندگان به این تکلیف عمل کردند و زمانی که امام راحل قطعنامه را پذیرفت همه رزمندگان به آن عمل کردند و کسی اعتراضی نکرد که چرا امام دیروز گفتند جنگ و امروز قطعنامه را پذیرفتند زیرا رزمندگان فقط به تکلیف خود عمل کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر(عج) عامل دیگر پیروزی را داشتن روح ایمان و عاشق شهادت و جهاد و افتخار کردن به آن دانست و افزود: اگر ایمان و عشق به جهاد و شهادت نباشد قطعا شکست در پی آن است و استقامت هم از دیگر عوامل پیروزی است و استقامتی که قرآن و ائمه بر آن امر دارند و هر استقامتی مقدس نیست و باید استقامت بر مبنای عمل به تکلیف الهی باشد و دشمن همه تلاشش این است که روح استقامت را در بین ملت ما بشکند.

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: تلاش وسیع و کوشش هم به پیروزی می انجامد و هر موفقیتی در سایه کار و تلاش است. شهید همت در عملیات خیبر بعد از چند روز از عملیات برمی‌شود و هنگام اقامه نماز از حال می رود و بعد از انتقال به بیمارستان صحرایی به هوش می آید و می گوید من الان باید در خط دفاع باشم و بی درنگ از بیمارستان خارج و به خط بر می‌شود و اگر نبود کوشش و تلاش ما در دفاع مقدس پیروز نبودیم. قطعا امت هایی که تلاش کردند پیروز شدند.

وی اضافه کرد: به کار بستن قوانین الهی و اجرای اصول عدل و داد رعایت ضوابط و قواعد هم رمز دیگر پیروزی ملت ها است به عنوان مثال اسرای عراقی در ایران در امنیت کامل به سر می بردند اما اروپایی ها در این سالها که تحریم بر کشور غالب است پانسمان یک زخم را به کشور ما ندادند اما امروز که جنگ روسیه با اوکراین اروپا را تحت فشار قرار داده است فرانسه با ایران تماس می گیرد که واسطه شوید روسیه گازش را به روی مردم اروپا نبندد و ایران وزیر امور خارجه خود را به روسیه میفرستد تا مذاکره برای صلح نماید و این تفاوت فرهنگ ها و تفکرهاست و اگر ما هم مانند آنها بودیم هیچ فرقی بین ما و آنها نبود.

حجت الاسلام معبودی یادآور شد:خداوند در قرآن می فرماید اگر شما به تقوای الهی عمل کنید ما برای شما بن بستی قرار نمی دهیم و کسی که قوانین خدا را رعایت کند خداوند راه را برای او باز می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر (عج) استان قزوین یادآور شد: از رهبران راستین الهی از مولفه های دیگر پیروزی است و این تجربه را داریم که هر زمان از رهبرمان اطاعت کردیم پیروز بودیم موفقیت زمانی ست که یک امتی از رهبرش پیروی کند. ورود صادقانه در امور و به پایان رساندن صادقانه آن که منجر به پیروزی می‌شود و صداقت عامل موفقیت انسانها و ملت ها است. از دیگر مولفه های پیروزی تکیه بر خداوند متعال و اعتماد به خداوند و اعتماد به نفس داشتن است.

حجت الاسلام معبودی گفت: اعتقاد بر این که باطل نابود شدنی و از بین رفتنی است و یک مجاهد اگر بداند باطل نابود شدنی ست سست نمی‌شود و همتش مضاعف می شود. داشتن روح بزرگ و عقل توانا از عوامل پیروزی در جهاد است و جهاد نظامی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و دیگر عرصه های جهاد این عوامل کاربرد در پیروزی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها