‍ استاندار همدان:

بیش از ۳۲ هزار همدانی در مراسم راهپیمایی اربعین ثبت نام قطعی کرده‌اند

«قاسمی فرزاد» گفت: در استان همدان، تاکنون ۴۸ هزار و ۳۷۷ زائر برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین ثبت نام کرده‌اند، که از این تعداد، ۳۲ هزار و ۳۲۴ زائر، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.
کد خبر: ۵۴۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰ - 03September 2022

بیش از ۳۲ هزار همدانی در مراسم راهپیمایی اربعین ثبت نام قطعی کرده‌اندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان امروز (شنبه) در جلسه ستاد اربعین استان، که فرمانداران سراسر استان نیز به صورت ویدیو‌کنفرانس در این جلسه شرکت داشتند، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های اعضای ستاد، اظهار داشت: راهپیمایی بزرگ اربعین کنگره‌ای بزرگ از جهان تشیع است، که در مقابل مستکبران، زورگویان و کسانی که در جان ظلم را پیشه‌‌ی خود کرده‌اند، است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه راهپیمایی اربعین، در امتداد و مسیر حرکت و قیامی است که ابا عبدالله الحسین (ع) در مقابل ظلم انجام داد، تصریح کرد: اسرائیل و ایادی استکبار به دنبال کم‌رنگ کردن و توقف این حرکت عظیم هستند؛ اما این در‌حالی است که تعداد زائرین نه تنها نسبت به سال گذشته در حال افزایش است، بلکه سال به سال پویا‌تر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌های زیرمجموعه ستاد اربعین استان، تاکنون، با اشرافیت کامل، مسائل و مشکلات مراسم راهپیمایی اربعین را پیگیری و بررسی کرده‌اند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه آمادگی اورژانس، بیمارستان‌ها، و مراکز درمانی در جریان مراسم راهپیمایی اربعین، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد:  کنترل و نظارت موکب‌های مسیر، مستمر انجام می‌شود تا زائرین دچار سختی و گرفتاری نشوند.

وی با اشاره به اینکه از شهردارانی که از ستاد اربعین برای خدمات‌رسانی بهتر به زائرین، حمایت کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنیم، گفت: مراکز و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی، در زمینه خدمات‌رسانی به زائران، همراهی‌های لازم را داشته باشند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه مستندسازی صدا وسیمای مرکز همدان می‌تواند در ترویج و تبلیغ مراسم راهپیمایی اربعین موثر باشد، افزود:  کمیته فرهنگی ستاد اربعین، زمینه آموزش‌ها و راهنمایی‌های لازم به زائرین را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی جاماندگان، با نظر کارشناسان در کمیته‌های مربوطه بررسی می‌شود، عنوان کرد:پلیس راهور و اداره حمل‌و نقل جاده‌ای استان، کنترل و نظارت‌های لازم بر ایمن‌سازی حریم راه، روشنایی مسیر، کاهش تصادفات و جلوگیری از ترافیک، در ایام مراسم راهپیمایی اربعین، در ورودی و خروجی همدان داشته باشد. با توجه به گزارش‌های ستاد اربعین، همدان، محور تردد زائرینِ عتبات عالیات، بیش از ۱۵ استان است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه کمیته نظارت و ارزیابی، بازرسی‌ها و کنترل‌های لازم بر مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی، داشته باشند، افزود:  کنترل و نظارت‌های لازم بر مسائل خدماتی و بهداشتی زائران انجام شود.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور، بیش دو میلیون و ۳۷۷ هزار زائر برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین ثبت‌نام کرده‌ که از این‌ تعداد، یک میلیون و ۵۵۱ هزار زائر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند، گفت:  در استان همدان، تاکنون ۴۸ هزار و ۳۷۷ زائر برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین ثبت نام کرده‌اند، که از این تعداد، ۳۲ هزار و ۳۲۴ زائر، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه خدمت‌رسانی باکیفیت و مطلوب به زائران مراسم راهپیمایی اربعین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ابراز داشت: تانکر‌های ثابتی در برخی نقاط همدان تعبیه می‌شود تا زائران مشکلی در این زمینه نداشته باشند. همچنین لازم است نطارت‌های لازم بر کرایه اتوبوس‌ها یا خودروهای شخصی اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ ایستگاه در طول مسیر رفت و برگشت زائران تعبیه شده که بهداشت درمان و علوم پزشکی استان نظارت‌های لازم بر خوراکی‌های که ارائه می‌شود، اعمال می‌کند، گفت: کنترل خدمات ارائه شده و قیمت‌هایی که از زائران گرفته می‌شود توسط کمیته نظارت و ارزیابی انجام و اجرا می‌شود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار