مدیرکل حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری:

زائران اربعین در چهارمحال و بختیاری از مرز شلمچه وارد عراق می‌شوند

«آقابزرگی» گفت: زیرساخت‌های ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری در مرز شلمچه مهیاست و هم‌استانی‌ها از این مرز اعزام می‌شوند و باز می‌گردند، البته این موضوع محدودیتی برای زوار استان جهت عبور از دیگر مرز‌ها ایجاد نمی‌کند.
کد خبر: ۵۴۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵ - 04September 2022

زائران اربعین در چهارمحال و بختیاری از مرز شلمچه وارد عراق می‌شوندبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، «یوسف آقابزرگی» مدیرکل حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت‌نام در سامانه samah.haj.ir حداقل تا سه روز پیش از اربعین ادامه دارد و براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین ضروری است زائران اربعین حسینی جهت اعزام به زیارت در این سامانه ثبت‌نام داشته باشند.

وی افزود: در سامانه سماح امکان بیمه شدن زائران اربعین وجود دارد و افراد می‌توانند پس از انجام ثبت‌نام با پرداخت ۱۸ هزار تومان خود را بیمه کنند، این بیمه ۴۸ ساعت پیش از عزیمت به عراق و ۴۸ ساعت پس از بازگشت به ایران اعتبار دارد.

آقابزرگی با بیان اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۶۴۳ نفر در قالب ۱۲ هزار و ۸۰۸ گروه از چهارمحال و بختیاری در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: جهت حضور افراد بالای ۶۰ سال و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای محدودیت‌هایی اعمال شده است همچنین تزریق دو دوز واکسن کرونا برای زائران ضروری است و درصورتی که شش ماه از تزریق دوز دوم گذشته باشد افراد باید برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان حج و زیارت و مجموعه راهداری وجود دارد که براساس آن و برای پیشگیری از افزایش قیمت بلیط، زائران اربعین می‌توانند از سامانه سماح تاییدیه جهت خرید بلیط‌های سفر خود تهیه کنند؛ در اعزام‌های گروهی نیز سرگروه باید نامه تاییدیه را از دفاتر مجاز حج و زیارت دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه امسال زائران اربعین از شش مرز باشماق، خسروی، تمرچین، مهران، شلمچه و چذابه به عراق اعزام می‌شوند، اضافه کرد: زائران چهارمحال و بختیاری از مرز شلمچه وارد عراق می‌شوند و در این مرز تمامی زیرساخت‌های ستاد اربعین استان مهیا شده است البته محدودیتی جهت عبور زائران از سایر مرز‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار