برگزاری راهپیمایی دریایی در حمایت از ثروت‌های نفتی لبنان

صبح امروز یکشنبه ده‌ها شناور دریایی از بندر طرابلس لبنان به سوی منطقه الناقوره، در مرز این کشور با فلسطین اشغالی، روانه شدند تا بر لزوم بهره مندی لبنانی‌ها از ثروت‌های دریایی شان تاکید ورزند.
کد خبر: ۵۴۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ - 04September 2022

برگزاری راهپیمایی دریایی در حمایت از ثروت‌های نفتی لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه العهد، صبح امروز (یکشنبه) ده‌ها لنج و شناور دریایی از بندر طرابلس لبنان به سوی منطقه الناقوره، در مرز دریایی این کشور با فلسطین اشغالی، روانه شدند تا بر لزوم بهره مندی لبنانی‌ها از ثروت‌های دریایی شان تاکید کنند.

این شناور‌های دریایی از بنادر العبده العکاری و کورنیش در طرابلس حرکت خود را آغاز کرده و با عبور از مناطق ساحلی الهری، عمشیت، جبیل، ضبیه، بیروت، الجیه، صیدا و صور خودشان را به منطقه الناقوره در مرز‌های دریایی لبنان با فلسطین اشغالی می‌رسانند.

لبنانی‌ها این راهپیمایی دریایی را در حمایت از ثروت‌های نفتی و گازی لبنان در دریای مدیترانه انجام داده‌اند.

فیصل درنیقه از مسئولان برگزارکننده راهپیمایی دریایی امروز در سخنانی تاکید کرد: برگزاری این راهپیمایی دریایی، پیامی را با این مفهوم به رژیم صهیونیستی می‌رساند که لبنانی‌ها حتی از یک قطره از آب، گاز و نفت این کشور دست نمی‌کشند و ثروت‌های نفتی و گازی خودشان را خط قرمز می‌دانند.

عبدالناصر المصری از مسئولان حزب کنگره مردمی لبنان نیز در این باره گفت: شناور‌های دریایی از طرابلس حرکت کرده و با عبور از بنادر مختلف لبنان، به مرز‌های فلسطین می‌رسند تا بر پایبندی لبنانی‌ها به همه حقوق شان تاکید ورزند و همچنین وحدت ملی در لبنان را بر خلاف مسائل اختلافی متبلور سازند.

وی در پایان تصریح کرد: لبنان از سوی مثلث طلایی مردم، ارتش و مقاومت حمایت می‌شود و این مثلث طلایی ضامن همه حقوق لبنانی‌هاست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار