مرکز استاندارد بین‌المللی و تضمین مرغوبیت نیروی پدافند هوایی ارتش افتتاح شد

مرکز استاندارد بین‌المللی و تضمین مرغوبیت نیروی پدافند هوایی ارتش مجهز به آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون افتتاح شد.
کد خبر: ۵۴۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ - 04September 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با حضور امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان «سید حمیدرضا آشنا» معاون آماد و پشتیبانی ارتش، «تمتاجی» رئیس مرکز استاندارد دفاعی ایران و جمعی از مسئولان، مرکز استاندارد بین المللی و تضمین مرغوبیت نیروی پدافند هوایی ارتش مجهز به آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون (شهید جلیلوند) در محل شهرک شهید بهشتی (قصر فیروزه ۲) این نیرو افتتاح شد.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد در حاشیه این مراسم با بیان اینکه استانداردسازی به‌ویژه در زمینه دفاعی و علوم پدافندی بسیار خطیر و حائز اهمیت است، اظهار داشت: امروز با همراهی، هم‌افزایی و تلاش متخصصان نیروی پدافند هوایی ارتش، شاهد کیفیت بالاتری در سامانه‌ها و تجهیزات پدافندی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز استاندارد و کیفیت نیروی پدافند هوایی به‌منظور اطمینان از صحت عملکرد سامانه‌ها، حاضر بکار بودن تجهیزات پدافندی، بررسی نقاط قوت و ضعف تسلیحات و نیز تولید تجهیزات و قطعات با کیفیت مرغوب برای اولین بار توسط پدافند هوایی در ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شده و آماده بهره‌برداری است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه مرکز استاندارد و کیفیت نیروی پدافند هوایی ارتش آمادگی تعامل و همکاری سازنده و اثرگذار با سایر شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد، افزود: در راستای آموزش مستمر، گام نهادن در مسیر استاندارد و افق‌های پیش رو در جهت کسب تحولی شگرف و ارزشمند در مجموعه پدافند هوایی ارتش از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

استاندارد بین المللی ISO/IEC ۱ شامل تمامی الزاماتی است که آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون باید آن‌ها را برآورده سازند تا بتوانند اثبات کنند که یک سیستم، کیفیت را به کار گرفته و از نظر فنی صلاحیت داشته و قادر به فراهم آوردن نتایج معتبر هستند.

بکارگیری این استاندارد، همکاری بین آزمایشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها را تسهیل و به تبادل اطلاعات، تجارب و نیز هماهنگ کردن استاندارد‌ها و روش‌های اجرایی کمک می‌کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار