با محوریت کتاب «نذر سادات»؛

ویژه‌برنامه «روایت مادری» در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

کتاب «نذر سادات» نوشته «نیره حیدری چالشتری» است که در سال ۱۴۰۱ توسط نشر شاهد و با حمایت بنیاد شهید و امور ایثار گران منتشر شد و به روایت داستانی از زندگی مادر سردار شهید «سید کمال فاضل» و بسیجی خط‌شکن شهید «سید احمد فاضل» می‌پردازد.
کد خبر: ۵۴۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ - 04September 2022

ویژه برنامه «روایت مادری» با محوریت کتاب «نذر سادات» در چهارمحال و بختیاری برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، ویژه‌برنامه ملی «روایت مادری» با محوریت کتاب «نذر سادات» صبح امروز (یکشنبه) با حضور مادر شهیدان «فاضل»، خانواده معظم شهدا، نویسنده کتاب و همرزمان شهید در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این ویژه برنامه «غلامعلی حیدری» استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در کتاب نذر سادات نقش مادران و خواهران در دفاع مقدس تبیین می‌شود، اظهار داشت: مادران گرانقدر ایرانی بودند که شهدا و رزمندگان رشید اسلام را تربیت کردند؛ همچنین نقش مادران شهدا در زنده نگهداشتن انقلاب بی‌بدیل است.

حیدری افزود: مادران شهدا با الگوبرداری از فرهنگ عاشورا و مادران بزرگی مانند «ام وهب» از دلنشین‌ترین دارایی خود یعنی فرزندشان می‌گذرند تا پرچم اسلام سرافراز بماند و این زیباترین جلوه ایثار محسوب می‌شود که از فرهنگ عاشورایی نشأت گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برخی از مادران شهدا وجود دارند که بیش از یک فرزند آن‌ها در جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل آمده‌اند که باید قدردان این مادران بود؛ همچنین اقدامات تمامی افرادی که با استفاده از سرودن شعر، نگارش کتاب، قلم و گفتار خود سعی دارند تا یاد شهدا را زنده نگهدارند، قابل ستایش است.

حیدری ضمن تقدیر از نویسنده کتاب «نذر سادات»، عنوان کرد: تمامی ما در برابر شهدا و خون این عزیزان مسئول هستیم و باید تلاش کنیم در این مسیر شرمنده شهدا نباشیم و هر فردی در حوزه مسئولیت خود به خوبی وظایف را انجام دهد.

در ادامه برنامه، «احمد فرهادی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه میزبانان حقیقی برنامه امروز شهدا هستند، اظهار داشت: بر اساس تصمیم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مقرر شد تا سلسله نشست‌های «روایت مادری» در سراسر ایران برگزار شوند که برگزاری این نشست‌ها از سال گذشته در استان‌ها و مراکز آن‌ها آغاز شد.

وی افزود: در نشست‌های «روایت مادری» که در استان‌های ایران برگزار می‌شود، معرفی کتاب‌هایی که با محوریت زندگی‌نامه و روایت‌های مادران شهدا نوشته شده‌اند، صورت می‌گیرد و به این ترتیب هرساله مراسمی برای بزرگداشت مقام مادران شهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این استان از سال گذشته ضبط و ثبت خاطرات مادر سردار شهید «سید کمال فاضل» و بسیجی خط‌شکن «سید احمد فاضل» آغاز شد و در کتاب «نذر سادات» به چاپ رسید که خوشبختانه این کتاب مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفت.

در پایان این آیین از مادر شهیدان فاضل و «نیره حیدری چالشتری» نویسنده کتاب «نذر سادات» تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار