رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را برنمی‌تابیم/ درباره امنیت کشور هیچ‌گونه مصالحه‌ای نخواهیم داشت

سرلشکر باقری گفت: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه را تحمل نمی‌کنیم و نسبت به حقوق ملت ایران و امنیت دریاها و سرزمین‌مان هیچ‌گونه مصالحه‌ای نخواهیم داشت.
کد خبر: ۵۴۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ - 05September 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، روز گذشته در آیین الحاق تجهیزات رزمی سطحی و زیرسطحی به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور  در مجموعه بزرگ صنعتی کارخانجات نداجا برگزار شد، در جمع فرماندهان، تکاوران، مهندسین و کارکنان نداجا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، نیروی دریایی راهبردی ارتش را تحت فرماندهی امیر دریادار «شهرام ایرانی» روز به روز در مسیر حرکت به سوی ارتقاء توان و آمادگی‌های رزمی توصیف کرد و اظهار داشت: بحمدالله در ماه‌های اخیر شاهد رشد و ارتقای جایگاه نیروی دریایی راهبردی بوده‌ایم.

سرلشکر باقری با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشورمان در حوزه صنعت دفاعی با وجود تحریم‌های همه‌جانبه کشورهای مستکبر علیه ملت ایران، تصریح کرد: کشور ما در اوج تحریم‌های ظالمانه چه از جهت مالی و بانکی و چه از جهت فناوری قرار داشته است، اما در این شرایط سخت، جوانان غیور با تکیه بر دانش بومی توانستند در حوزه دفاعی، شناورها، موشک‌ها، پهپادها و تسلیحات و تجهیزات نوین را بسازند، تجهیزات پیچیده گذشته را نوسازی و بازسازی کنند و مجدداً به چرخه عملیاتی برگردانند که این کار بسیار ارزشمند و بزرگی است و ما قدردان تلاش یکایک شما عزیزان و همه دست‌اندرکاران این موضوع هستیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: نقش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت تنگه هرمز، دریای عمان، اقیانوس هند، تنگه باب‌المندب، دریای سرخ و سایر مناطق جهان را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: زمانی در دفاع مقدس، ما درگیر دفاع از تأسیسات دریایی، سکوهای نفتی، سواحل و جزایرمان بودیم؛ اما امروز بحمدالله، دشمنان با مشاهده قدرت ما بخش‌های بزرگی از یگان‌های شناوری خود را از منطقه ما خارج کردند.

وی با بیان اینکه امروز با تکیه بر قدرت تجهیزاتی و شجاعت شما دلاورمردان در اقیانوس هند حضور پیدا کردیم، عنوان کرد: امنیت دریانوردی در چندین سال گذشته بدون حتی یک مورد و مشکل برقرار شده است. دزدی‌های دریایی متعدد اتفاق افتاده، اما هیچ‌کدام از کشتی‌های جمهوری اسلامی درگیر نبوده است و شما توانستید امنیت ناوگان جمهوری اسلامی ایران و صادرات نفت و واردات کالا را با امنیت کامل برقرار کنید و هم در مواردی به شناورهایی که مورد تهاجم قرار گرفتند، کمک کرده‌اید که این کارِ بسیار بزرگی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: دشمنان گمان می‌کردند ما در شرایط سخت تحریم، توان به حرکت درآوردن شناور‌های گذشته‌مان را هم نبایستی داشته باشیم، اما اشتباه فکر می‌کردند و ما خدا را بر این توانمندی شاکر هستیم.

سردار باقری در ادامه گفت: دشمنان به روش‌های مختلف و با ایجاد واحدهای جدیدی سعی می‌کنند کاهش نیرو در منطقه خاورمیانه را جبران کنند؛ گزارش‌های عزیزان ما حاکی است که دشمنان با آب‌اندازی و اعزام واحدهای کوچک تجسسی بدون سرنشین، امنیت دریانوردی را به مخاطره می‌اندازند. ما معتقدیم که بایستی حقوق امنیت دریانوردی و دریانوردی آزاد در آب‌های آزاد و بین‌المللی برای همه به‌طور یکسان برقرار باشد و از این حق ملت‌مان به‌طور کامل دفاع می‌کنیم؛ بنابراین ضمن در پیش گرفتن مسیرهای بین‌المللی و اعلام شکایت به سازمان بین‌المللی دریانوردی از مسیر دیپلماسی، اعلام می‌کنیم که شناورهای ما در مسیر خود چنین واحدهایی را تحمل نخواهند کرد و همان‌گونه که اتفاق افتاده است با آن‌ها برخورد خواهند کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: برخی کشورهای منطقه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، منطقه را با تهدیداتی مواجه کرده‌اند؛ همچنین پیوستن رژیم صهیونیستی به فرماندهی تروریستی سنتکام ارتش آمریکا می‌تواند تهدیداتی را برای ما ایجاد کند که ما این حضور رژیم صهیونیستی را تحمل نمی‌کنیم و علاوه بر مسیر اعتراض از طریق سیاست خارجی کشور اعلام می‌کنیم که چنین توسعه فرایند جاسوسی و ایجاد تهدید را تحمل نکرده و نسبت به حقوق ملت ایران و امنیت دریاها و سرزمین‌مان هیچ‌گونه مصالحه‌ای نخواهیم داشت.

سرلشکر باقری سپس خطاب به جوانان انقلابی نیروی دریایی راهبردی ارتش گفت: امروز بحمدالله توانمندی شما عزیزان، بازدارندگی پایدار و کارآمد و همچنین امنیت و آرامش بی نظیری را برای ملت ایران، برای سرزمین شهیدپرور ما و برای منافع ملی مان در آب‌های آزاد، آب‌های سرزمینی آب‌های داخلی و تمامی تأسیسات دریایی و سواحل ایران اسلامی ایجاد کرده است و خدا را برای این نعمت شاکریم و قدردان تلاش همه شما عزیزان هستیم که در چنین شرایط اقلیمی سخت، دوری از خانواده، معموریت‌های طولانی مدت در سرزمین‌های بسیار دور، با روحیه عالی و با شجاعت کامل، مأموریت‌های سختی را با موفقیت به انجام می‌رسانید و موجبات سربلندی این ملت بزرگ را فراهم می‌کنید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان عنوان کرد: نسل جوان عزیز ما نشان داده است که همچون نسل دوران دفاع مقدس قدس، با همان روحیه، با همان شجاعت و با همان توانمندی آن مسیر نورانی را ادامه داده و گام‌های بلندتری را برای سرافرازی و سربلندی برای ملت ما برداشته‌اند.

در حاشیه این مراسم، کارگاه فنی سینکرولیفت در کارخانجات نداجا، افتتاح شد.

فایل صوتی سخنان سرلشکر باقری درباره مقابله نیروهای مسلح ایران با شناورهای تجسسی آمریکا و همچنین مقابله با حضور رژیم صهیونیستی در منطقه، در «اینجا» قابل بهره‌برداری است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها