سرلشکر سلامی:

رژیم صهیونیستی مانند یک درخت بی ریشه است/ اعتقادی به قدرت عاریتی نداریم

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه حضور رژیم‌های بیگانه در منطقه قابل تحمل نیست، گفت: رژیم صهیونیستی مانند یک درخت بی ریشه است که توان اداره خود را هم ندارد.
کد خبر: ۵۴۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ - 05September 2022

رژیم صهیونیستی مانند یک درخت بی ریشه است/ اعتقادی به قدرت عاریتی نداریمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی شناوری نیروی دریایی سپاه که با حضور سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و جمعی از مقامات و مسئولان لشکری و کشوری در بندرعباس برگزار شد، با قدردانی از همت و مجاهدت‌های شبانه‌روزی فرماندهان، مسئولین و متخصصان این نیرو و همچنین حمایت و همراهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و شرکت‌های دانش بنیان در عرصه قدرت سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت عظیم‌الشأن ایران اظهار داشت: واقعیت این است که در نظام جهانی امروز جایی برای ضعیف‌ها وجود ندارد، امروز جهان منطق قدرت را به رسمیت می‌شناسد تا قدرت منطق را و در این مسیر سخت همواره از قدرت منطق استفاده کرده ایم.

سردار سلامی افزود: ما منطقمان را که منطق عدالت و زندگی بر اساس مسالمت و برابری انسان‌ها و به رسمیت شناختن حق سرنوشت همه ملت‌ها است به جهان عرضه کرده‌ایم، این‌ها شعائر انقلاب ما است.

وی با بیان اینکه دشمنان ما سال‌ها است تلاش کرده‌اند ما را گرفتار تحریم، حصر اقتصادی و انزوای سیاسی سازند، خاطر نشان کرد: دشمن همواره به دنبال حذف نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی از سرتاسر جهان اسلام بوده و در آرزوی محدودسازی قدرت ما، پدیده تکفیر و انتشار تروریسم و جنگ‌های نیابتی را در سیاست‌های مخرب و ویرانگر خود قرار دادند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه به رغم آن که ما به نحو وسیعی درگیر پدیده شوم تروریسم و جنگ‌های نیابتی شدیم، اما به فراز‌های درخشانی از مبارزات و کارزار سرسخت تقابل راهبردی رسیده‌ایم تصریح کرد:به برکت هدایت‌های رهبری حکیم، شجاع و وارسته این انقلاب شکوهمند، ما به یک نقطه مرجعیت سیاسی در منطقه با تاثیر جهانی تبدیل شده‌ایم امروز باید به صراحت بگویم ما یک قدرت بزرگ هستیم و قدرت بزرگ قدرتی است که اجازه توفق سیاسی به شیاطین قدرتمند عالم ندهد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه بدون انبساط قدرت نمی‌توانیم امنیت ملی خود را حفظ کنیم خاطرنشان کرد: برخی کشور‌های منطقه خلیج فارس فکر می‌کنند رژیم صهیونیستی می‌تواند حفره نبود امریکای به ظاهر بزرگ را پر کنند، در حالی که این یک سیاست شکست خورده است و حضور آمریکا در منطقه چیزی جز تحمیل جنگ‌های وسیع به ملت‌ها نبود.

سرلشکر سلامی با اخطار نسبت به حضور غیرقابل تحمل نیرو‌های امنیتی رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین‌های اسلامی و در جوار مرز‌های کشورمان گفت: آن‌ها نا امن ساز هستند، رژیم‌صهیونیستی درختی بی ریشه است که قادر نیست سر شاخه هایش را در سرزمین‌های دیگر رشد بدهد.

وی با تاکید بر اینکه قلمرو و شعاع امنیت ملی ما تا آنجایی است که منافع ما امتداد پیدا می‌کند تصریح کرد: دریانوردی ما در حقیقت بخشی از سرزمین و دارایی سیال و در تحرک ما است؛ هر کشتی ما در هر نقطه‌ای از این عالم، سرزمین جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و باید دست‌های بلندی برای دفاع در شرایط احتمالی از امنیت این بخش از منافعمان را داشته باشیم.

سرلشکر سلامی افزود: بر اساس نظریه، طرح و تدبیری که از ستاد کل نیرو‌های مسلح دریافت شده است و ما در در صدد فراهم سازی مقدمات آن هستیم، گسترش قابلیت حضور ما در هر نقطه‌ای از دریا برای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده کل سپاه فلسفه نامگذاری شناور شهید سلیمانی را حرکت در دوردست‌ها دانست و گفت: همانطور که شهید سلیمانی عزیز دشمن را در دور دست تعقیب میکرد ما هم نام این شناور راهبردی را به نام این شهید گرانقدر و مورد احترام و تکریم امت اسلامی مزین ساختیم تا نام او را در قلمرو اقیانوس‌ها، دریا‌ها و آب‌های دوردست در مقابل چشم دشمنان قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه کشور‌های منطقه اگر با دشمنان متحد نشوند برادر و دوست ما هستند و بدلیل پیامد‌های ضد امنیتی اجازه نمی‌دهیم برخی از کشور‌های منطقه با دشمنان پیوند بخورند، خاطر نشان کرد: پیام اصلی ما در این منطقه آرامش و امنیت دریایی است و خدای بزرگ را شاکریم که به این کفایت رسیده‌ایم، در واقع فصل فرزند خواندگی تجهیزات و سلاح‌های بیگانه در دستان ما تمام شده است و ما به هیچ بیگانه‌ای برای ساخت سلاح دفاعی خود نیازی نداریم.

فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه ما به قدرت عاریتی اعتقادی نداریم، گفت: ساخت ناو رزمی موشک انداز شهید سلیمانی نشان داد که یک ملت می‌تواند برای ملت‌هایی که می‌خواهند مستقل باشند، یک الگو و مدل موفق از ایستادگی و ثبات قدم را ارائه دهد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها