رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات کربلا:

صحن حضرت زینب (س) در کربلا از ۱۶ شهریور پذیرای ۳۵ هزار زائر اربعین است

بنی‌اسدی‌راد با اشاره به تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی طرح توسعه حرم سیدالشهدا (ع) برای آماده‌سازی محل اجرای پروژه جهت بیتوته زائران گفت: موکب‌های مستقر در صحن حضرت زینب (س) از پنجشنبه پذیرای زائران هستند.
کد خبر: ۵۴۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴ - 05September 2022
صحن حضرت زینب (س) در کربلا از ۱۶ شهریور پذیرای ۳۵ هزار زائر اربعین استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدرضا بنی‌اسدی‌راد» رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کربلا اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات عمرانی و فعالیت کارگاه صحن حضرت زینب (س) تا ۴۸ ساعت دیگر متوقف شده و پذیرش زائران از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور (۱۰ماه صفر) آغاز می‌شود.
 
بنی‌اسدی‌راد با بیان اینکه هم اکنون خادمان مواکب در حال استقرار تجهیزات در محل کارگاه صحن حضرت زینب (س) هستند افزود: پیش‌بینی می‌شود در موکب‌های مستقر در محل کارگاه بیش از ۳۵ هزار زائر بیتوته کنند.
 
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات کربلا مباحث مربوط به ایمنی زائران و ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی را مهمترین سرفصل کاری این روز‌های عوامل اجرایی صحن حضرت زینب (س) اعلام کرد و گفت: مراحل پایانی فعالیت‌های مربوط به ایمن سازی محیط در چند جبهه کاری زیر نظر متخصصان «HSE» در حال اجراست.
 
وی گفت: آماده سازی پله‌ها برای تردد ایمن زائران بین طبقات، برقراری دسترسی به شبستان‌های زیرزمینی، تسهیل دسترسی‌ها از خیابان‌های اطراف به صحن حضرت زینب (س)، راه‌اندازی سیستم تهویه مطبوع و هواساز موقت و ساخت چند سرویس بهداشتی، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها به منظور آماده‌سازی محل طرح توسعه حرم حسینی برای ایام اربعین است.
 
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات کربلا گفت: برای مجموعه صحن حضرت زینب (س)، بیش از ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی پیش‌بینی شده است که از این تعداد حدود ۲۵۰ چشمه برای استفاده زائران در ایام اربعین آماده شده است. طبق برنامه، عملیات عمرانی کارگاه چند روز پس از پایان اربعین حسینی و برچیده شدن موکب‌ها دوباره از سر گرفته خواهد شد. فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی مزین بنام صحن حضرت زینب (س) در محدوده بین خیابان باب قبله، خیابان شهدا و خیابان جمهوری واقع شده که براساس شواهد تاریخی، همان مکان واقعه عاشوراست.
 
وی افزود: فضا‌های زیارتی صحن حضرت زینب (س) شامل شبستان‏‌های روسطحی و زیرسطحی به همراه مجموعه‌های خدماتی است که حدود ۴۵ هزار متر مربع را شامل می‏‌شود. فضا‌های غیر زیارتی نیز با مساحتی حدود ۱۱۸ هزار مترمربع شامل ساختمان اداری، ساختمان مضیف، موزه و کتابخانه، موتورخانه مرکزی و تونل است.
 
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات کربلا مشارکت در اجرای این طرح را یک فرصت معنوی ارزشمند پیش روی خیران و محبان اهل بیت علیهم السلام برشمرد و گفت: علاقه‌مندان به مشارکت در فیض توسعه حرم مطهر حسینی می‌توانند با مراجعه به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form یا شماره‌گیری کد دستوری ستاره ۷۲ مربع کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار