امام جمعه ملایر تاکید کرد؛

ضرورت معرفی دفاع مقدس به عنوان الگو برای نسل آینده

حجت‌الاسلام «برقراری» گفت: دفاع مقدس مربوط به گذشته نیست؛ بلکه مربوط به حال و آینده است و این ظرفیت عظیم می‌تواند برای نسل‌های بعدی به عنوان الگوی واقعی معرفی شود.
کد خبر: ۵۴۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ - 05September 2022

ضرورت معرفی دفاع مقدس به عنوان الگو برای نسل آیندهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدباقر برقراری» امام جمعه ملایر با اعضای تیم اجرایی نخستین همایش بین‌المللی «نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس»، سرهنگ «علی اصغر شیخی» نماینده ارشد آجا در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، «میثاق گودرزی» مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور، «مهدی رمضانی» رئیس شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی، و «محمد برخوردار» دبیر اجرایی همایش برگزار شد.

حجت‌الاسلام برقراری در این جلسه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس گنجینه است و باید مباحث مباحث فرهنگی و ارزشی را از این گنج استخراج و به نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس مربوط به گذشته نیست؛ بلکه مربوط به حال و آینده است و این ظرفیت عظیم برای نسل‌های بعدی می‌تواند به عنوان الگوی واقعی معرفی و باعث پیشرفت و بصیرت افزایی و افزایش فرهنگ یک جامعه شود.

در این جلسه اعضای تیم اجرایی ضمن ارائه گزارش‌های لازم از نحوه برگزاری اختتامیه همایش بین‌المللی «نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس به معرفی کتاب‌های «من رضا هستم» در وصف زندگینامه شهید «داریوش (رضا) ساکی»، کتاب «حاج جلال» در وصف زندگینامه پدر شهیدان «حاجی بابایی» و ترجمه کتاب شهید «الکرخ» در وصف شهید «احمد روستایی» که در این همایش رونمایی شدند، پرداختند.

مراسم افتتاحیه این همایش در ۳۱ اردیبشهت سال جاری در همدان برگزار و اختتامیه آن نیز در ۲۶ آبان با حضور ۴۰۰ فرهیخته از ۲۰ کشور در شهرستان ملایر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار