مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد؛

تجلیل از پیشکسوتان گیلانی در هفته دفاع مقدس

سرهنگ «حبیبی» گفت: امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس را از ۳۰ شهریور و با سخنرانی سراسری رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجلیل از یک میلیون ایثارگر پیشکسوت آغاز می‌کنیم؛ در استان گیلان نیز به صورت نمادین از ۳۰ نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر تجلیل به عمل می‌آید.
کد خبر: ۵۴۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲ - 05September 2022

از ۳۰ خانواده شاهد و ایثارگر در هفته دفاع مقدس تجلیل می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس که با حضور «حسین مصطفی پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های فاخر و در شآن ایثار و رشادت و فداکاری مردم گیلان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از مقاطع بسیار مهم و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب و دوران تثبیت نظام اسلامی است.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه همه ملت‌ها در یک رویداد بزرگ و اساسی عزت پیدا می‌کنند و تثبیت می‌شوند، تصریح کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله قطعا یک تجربه گران سنگ در تاریخ انقلاب محسوب می‌شود؛ این جنگ علیرغم خسارت‌ها و هزینه‌های فراوانی که بر ملت و کشور تحمیل کرد، دارای ظرفیت‌ها و دستاورد‌های بسیار مهم نیز بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان تحقق شعار «ما می‌توانیم»، خوداتکایی، خودباوری، توسعه صنعت دفاعی و ... را از جمله دستاورد‌های دوران دفاع مقدس دانست و افزود: دستاورد‌های دفاع مقدس در حوزه فرهنگی نیز بی نظیر است و مضمون‌های فاخری همچون شعر دفاع مقدس، سینمای دفاع مقدس، تئاتر دفاع مقدس، کتاب دفاع مقدسی و... به مضمون‌های ادبی و هنری کشور اضافه شد.

وی تولید آثار هنری دفاع مقدسی را یکی از پر مخاطب‌ترین تولیدات دانست و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس در کنار تحکیم ریشه‌های انقلاب و استحکام داخلی نظام، برای همه ملت‌های مسلمان و آزاده دنیا حامل پیام بود و امروز شاهد قیام ملت‌ها به تاسی از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردم ایران هستیم.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه به برکت دفاع مقدس شاهد تکثیر گروه‌های مقاومت اسلامی در سراسر جهان هستیم، تاکید کرد: به تاسی از دفاع مقدس ملت ایران انصارالله یمن در مقابل ۱۲ کشور قدرتمند به سرکردگی عربستان سعودی مجاهدت می‌کند و بسیج مردمی در عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان تشکیل شده و اگر دستاورد‌ها و تجربیات دفاع مقدس نبود، وضعیت منطقه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان روحیه انقلابی و فرهنگ دفاع مقدس را راه برون رفت از بن بست‌ها دانست و متذکر شد: اگر دستاورد‌های دفاع مقدس را تبیین کنیم، همه مشکلات کشور حل می‌شود و زمینه تحقق دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی فراهم می‌آید.

وی با بیان اینکه امپراتوری رسانه‌ای غرب جای شهید و جلاد و حق و باطل را عوض می‌کند، تصریح کرد: دشمن با مانور رسانه‌ای خود درباره دفاع مقدس شبهه افکنی می‌کند و لذا باید جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهیم.

حبیبی، تقدیم هشت هزار شهید دوران دفاع مقدس را نشان دهنده همدلی و همراهی و پای کار بودن مردم گیلان دانست و افزود: کمک‌های ۱۵۰۰ کامیونی گیلانی‌ها به جبهه زبانزد است و لذا وظیفه داریم از فرصت هفته دفاع مقدس برای تبیین این مجاهدت‌ها استفاده کنیم.

وی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را دبیر بزرگداشت هفته دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس را از ۳۰ شهریور و با سخنرانی سراسری مقام معظم رهبری و تجلیل از یک میلیون ایثارگر پیشکسوت آغاز می‌کنیم؛ در استان گیلان نیز به صورت نمادین از ۳۰ نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر تجلیل به عمل می‌آید.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها و گلباران مزار‌های شهدا همزمان با ۳۱ شهریور خبر داد و تاکید کرد: برپایی نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس همراه با ادوات و تجهیزات نظامی که برای مخاطبان جوان و نوجوان دارای جذابیت است، از دیگر برنامه‌ها در مرکز استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها